MRSZ: továbbra sincs repülés

A Magyar Repülő Szövetség és a Nemzeti Közlekedési Hatóság Légügyi Hivatala közti vita tovább tart, a szövetség által üzemeltetett gépek továbbra is a földön maradnak.
Mint korábban jeleztük, az NKH döntése szerint a karbantartási engedély ideiglenes szüneteltetése, amelyet maga a szövetség kért a karbantartási rendszere átalakításához, egyben a szövetség üzemeltetési engedélyének a felfüggesztésével is jár. A szövetség szerint ez a kettő nem kapcsolható össze, a hatóság az iho/repülés kérdésére is megerősítette, hogy a két engedély egymástól szét nem választható.
December közepén úgy tűnt, hogy egy hatósági auditálás véget vet a vitának és folytatódhat a repülés, de az átvilágítást a hatóság negatív értékeléssel zárta.
A Magyar Repülő Szövetség elnökének hozzánk is eljuttatott körleveléből kiderül, hogy az NKH négy észrevételt tett az audit nyomán: kifogásolta, hogy a vállalati megbízások pontatlanok, a hitelesített mérőeszközök és szerszámok rendje hiányos, a hatóság megállapítása szerint a raktározás a kézikönyvből átdolgozásra szorul, végül nem naprakész a karbantartás nyilvántartása.
Kecskeméti Tamás szerint „mindenképen kellett kifogást találni a ‚nem’ indoklására”, ezeket a „hiányosságokat” két munkanapon belül tudják pótolni. „Kiváncsi vagyok, mi lesz a következő kifogás?” – teszi fel a kérdést körlevelében az MRSZ elnöke, és azt is elgondolkodtatónak tartja, miért nem kapták meg hamarabb az audit eredményéről az értesítést.
A szövetség elnöke felteszi a kérdést: „mi készteti a Hatóságot erre a fajta magatartásra? Mint azt a kollegáktól tudom, ez a fajta agresszivitás nem új keletű és történelmi okokra visszaveztehető személyes gyökerei vannak: Számtalan példát küldtetek el hozzám a korábbi diszkriminációkra (pozitívra és negatívra egyaránt) és évekre visszamenően mindig ugyanazon néhány személy neve vetődik fel” – hangzik Kecskeméti Tamás körlevele, majd annak szándékáról beszél, hogy valakik szét akarják verni „az ország egyetlen nem ‚papír alapú’, hanem valóságos EU konform személyzeti struktúrával rendelkező nem kereskedelmi üzemben tartóját”.