Munkába állt az egyik toronydaru – folyamatosan halad a Nyugati tetőszerkezetének bontása
Az ütemtervnek megfelelően a bádogszerkezeti elemek bontásához szükséges két toronydaru közül megépült az első. A második a következő hetekben készülhet el. A vágánycsarnok tetőzetén, a már folyamatban lévő első fázisban tervezett bontási műveleteket várhatóan szeptember végéig fejezik be.
A most felállított TEREX-COMEDIL típusú (becenevén Zeppelin) toronydaru horogmagassága 36 méter; a gém pedig 75 méter hatósugarú és 2,7 tonna teherbírású. Az utasok és a munkások védelme érdekében megtörtént a 7000 négyzetméteres védőháló kialakítása is. Jelenleg a csarnok főtetején a deszkaborításnak húsz, míg a fémlemezek bontásának nyolcvan százalékos a készültsége.
Az elmúlt hónapokban a csarnokba futó vágányok felsővezeték-hálózatát szerelték és új, ideiglenes ütközőbakokat építettek be a 10–13. vágányok lezárására a csarnok előtt, hogy a külső sínpárok a felújítás alatt is használhatók legyenek a vonatforgalom számára. Emellett megépült a csarnokban a munkálatokhoz szükséges, 70 ezer légköbméteres térállvány is.
A Nyugati pályaudvar utascsarnokának több ütemű lezárása idején, a december 7-éig tartó időszakra vonatkozó menetrendek és a részletes utastájékoztatás elérhető a www.mav.hu/nyugati oldalon.
(X)
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!