Negyvenre bővült a BKV Citaro-flottája

Istvánfi Péter   ·   2014.02.08. 18:05
00

A Mercedes-Benz O530 Citaro busztípusból harmincegy használt példány állt forgalomba 2012-ben, amihez tavaly novemberben érkezett még kilenc további, amelyek a napokban álltak forgalomba. A buszok korábban Oslóban (MMM 132–136) és Frankfurtban (MMM 137–140) közlekedtek, ez utóbbi város használt buszai nem ismeretlenek a BKV-nak, hiszen az első eresztésben is került a fővárosba tizenöt frankfurti kocsi.

MMM-137, egy busz az új eresztésből a Széll Kálmán téren<br/>(fotó: Kemsei Zoltán)

A járműveket a VJSZ honosította és újította fel: új fényezést kaptak, átalakították az ajtónyitó mechanizmusokat, új jegykezelő berendezésekkel látták el őket, és a buszok nagy része megkapta a FUTÁR-kijelzőket. Azokon, amelyek most kimaradtak, még az első negyedévben pótolják a kijelzőket.

A legújabb kilenc Citaro teljes körű felújítás után állt forgalomba

A most forgalomba állt kocsik a korábbiakhoz hasonló tizenkét méter hosszú, szóló, alacsonypadlós, háromajtós, városi kivitelű, légkondicionált buszok, Euro III minősítésű dízelmotorral. A járműveket 2005-ben gyártották, a darabonkénti mintegy 24 millió forint tartalmazza a Budapestre történő szállítást, a műszaki vizsgára történő felkészítést és a magyarországi forgalomba helyezést is.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.