Nekilátnak a Pongrácz-hídnak
Már régóta nem a temetői közlekedés fővonala a 37-es villamos, bár időről időre Halottak napja környékén fel-feltűnik egy Keleti pályaudvar–Új köztemető betétjárat, amely ugyan a frekventáltabb területeket (Orczy tér, Kőbányai út–Hungária körút kereszteződése, Liget tér, Kőrösi Csoma Sándor út) nem érinti, ám a belsőbb kerületekből gyorsabban viheti a megemlékezőket Kőbánya széléig. A gyorsvillamos kifejezés rég kikopott már a budapesti szóhasználatból, de a 37-es – pontosan az elhagyatottabb környékeken vezető útvonala miatt – a vetélytárs 28-asnál fürgébben közlekedhet.
Több lépcsőben, 2009-től dolgoznak a 37-es vonalán: először az Őrház környéki ívet, majd a Kolozsvári és a Salgótarjáni utcák következtek. Az Élessarok környékét a keresztúri buszkorridor építésével kapcsolatosan rendezték. Megszűnt az igen gyér forgalmú MÁV X. kapu megállóhely, a mostani felújítás előzménye pedig a 2012 márciusi, két hétvégén át tartó vizsgálat volt.
Az ősz hátralevő része már a Pongrácz-híd nélkül telik el. Szeptember 12–december 4. között a 37-es és 37A villamosok kettéosztva, Blaha Lujza tér–Kőbányai garázs (Zách utcai megálló) és Őrház–Új köztemető/Sörgyár között közlekednek. A pótlóbuszok jelentős kerülőt megtéve, a Hidegkuti Nándor stadiontól Kőbánya felső vasútállomásig a Pongrácz, a Kőrösi Csoma Sándor úton és az Ónodi utcán, visszafelé a Korponai utcán közlekednek. A hídon a régi vágányokat elbontják, az új pályatesten kívül megújul a Pongrácz úti lakótelep megállóhely két peronja is.