Isten veled, iparvágány!
A munka a Maglódi utat nem érinti, de a jó húsz éve használatlanul rozsdásodó iparvágányokat elbontják majd. Utoljára a kilencvenes évek elején gördült itt végig vasúti szerelvény, az Akna utcai telep kiszolgálása megszűnt, a Sörgyár 2-es telepének vágányát egy időre a MÁV, majd a gyár vette át.
Az iparvágányok hálózata az első világháború után épült ki. A Maglódi úton először a sörgyárakhoz fektették le a síneket, majd később követte a Ganz- (Sorg-) vágány is az Akna utca vonalában, szemben a fogadótelep és a MÁV-átmenet kiágazásával.
Ezeket az iparvágányokat aztán örökölte a többi, a sörgyárak épületeiben létesült üzem és telep (Globus konzervgyár, Kerámia, Délker) is. A vasúti forgalom a hatvanas-hetvenes évek fordulóján, a közút térnyerésével kezdett sorvadni, 1981–83 között a Maglódi úti vilamosvonalat is teljesen átépítették.
A rákoskeresztúri buszkorridor építését már 2007-ben elhatározta a főváros, az első tervek alapján 2009-re kellett volna elkészülni. A 2010-es önkormányzati választások után az újonnan alakult csúcsszerv, a Budapesti Közlekedési Központ újból előtérbe hozta a projektet, de csupán a Jászberényi úti buszsáv készült el. Minden szempontból szűk keresztmetszet az Élessarok környéke a Maglódi út kiágazásáig, ott az évtizedek óta használatlan iparvágányok jelentik a legkomolyabb akadályt.
Kisebb aszfaltozási, illetve a villamosközlekedést gyorsító munkák eddig is folytak: a sörgyár iparvágányainak kereszteződéseit kiemelték a villamospályából, az igazán látványos munka azonban március 25-én kezdődött. A 28-as, 37-es villamosoknak az Élessaroknál ideiglenes visszafordító helyet hoztak létre kúszóváltó beépítésével, kibontották a sörgyári, és a MÁV-BKV vágánykapcsolatot. Ez utóbbit és a Jászberényi úti Éptek-telep vágányát megváltozott nyomvonalon újrafektetik majd, a Maglódi út vontatóvágányát elbontják.