Nem csak a tartályvonatok maradtak!
Januárban megkezdte (egyelőre még csak teszt)működését Csepelen a Metrans intermodális konténerterminálja. A terminál építését 2015 tavaszán jelentették be, az alapkőletétel 2015 októberében volt. Az üzem a régi csepeli gyártelep déli részén, a Duna partján helyezkedik el. A kapcsolódó iparvágány legnagyobb része már megvolt, és eddig is rendszeresen használták az Oiltanking Kft. tartályvonatai. Korábban a Metrans megvásárolta a csepeli ipart kiszolgáló Univertrans Kft-t, így Csepel-gyártelep állomáson már ő az úr.
Az elmúlt évtizedben tovább szűkült a csepeli vasúti forgalom, már ami a gyártelepet illeti (a Szabadkikötőnek erős forgalma van szinte folyamatosan). Fokozatosan elfogytak az acélszállító szerelvények, a Metrans építkezése pedig a déli iparvágányokat ellehetetlenítette. Korábban rendszeresen raktak ócskavasat az egyik telepen, ide már nem ér el az iparvágány. A Szent Imre tér felőli főbejáratnál pár éve még láthattuk a kis kék A26-osokat tolatni, és bár a vágánykapcsolat még megvan, régóta nem koptatta már a síneket vonat. A Csepel-gyártelep rendezőpályaudvar szomszédságában működő nagy ócskavastelep is adott fel vasat még pár évvel ezelőtt, itt a csepeliek elmondása szerint akkor járt utoljára vonat, amikor egy-két éve betolták az Univertrans telephelye előtt rohadó két A26-os torzót szétvágásra. A nem is olyan régi, és már akkor sem túl szép időkről készült riportunkat ide kattintva megnézheti!
Volt tehát néhány olyan év, amikor Csepelre csupán az Oiltanking Kft szállítmányai jöttek. Ide legalább sok kocsi érkezik, heti 2-3 szerelvényben jön a gázolaj, benzin. Aztán idén elkezdett dolgozni a Metrans-terminál, de február közepétől egy olyan üzem is fogad kocsikat, ahol nagyon régóta nem járt már semmilyen tehervonat. A Csepel-gyártelep állomástól kicsivel délre fekvő Duna-parti kikötőben vasúton érkező ömlesztett műtrágyát csomagolnak zsákokba. A szerelvényeket a DB Cargo közlekedteti, Soroksári út állomásig saját géppel vagy a Starttól bérelt szolgáltatással jutnak el, onnan Csepelre pedig a Start Bobója vagy a Floyd dízelgépe (legutóbb egy Floyd által bérelt Csörgő!) húzza át azokat. A kocsikat az iparvágányra a Metrans Kocúrja állítja be.
Az A26-os tolatómozdonyok egyébként megvannak még, az Univertrans régi fűtőházában állnak. De már nem használják őket, a Kocúrral tolatnak. Bár mintha a napokban az egyik kis gép kimerészkedett volna az ól elé...
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!