Nem daruzható pótkocsik a síneken

iho/vasút   ·   2020.02.21. 18:00
400px_txlogistik_nikrasa

Az első szállítmány az észak-rajna–vesztfáliai Herne és Budapest között utazott. A félpótkocsik tehervonatra történő rakodásához a NiKRASA-rendszer helymeghatározó segítséget és rakodó adaptert használ. A TX Logistik Európa-szerte már körülbelül százötven helyszínen használja a NiKRASA-t, a rendszer Magyarországon viszont most mutatkozott be először.

Németország és Magyarország között mindig is nagy volt az áruszállítás volumene, azonban Magyarországon csak kevés félpótkocsi alkalmas az emelésre, ezáltal a vasúti szállításra. A technológia megjelenése így fontos mérföldkő. Az International-Alexander Németországba induló félpótkocsiját Budapesten, a Mahart Container Center Szolgáltató Kft.-nél rakodták meg.

A TX Logistik először alkalmazza Magyarországon a NiKrasa-rendszert, melynek köszönhetően a nem daruzható félpótkocsikat is vonatra lehet helyezni (kép forrása: Rail Freight)

A TX Logistik jelenleg hetente öt oda-vissza fuvart kínál Herne és Budapest között. A logisztikai vállalat az útvonalban potenciált lát más NiKRASA-felhasználók felé is. Az új útvonalnak köszönhetően a megrendelők összesen már tíz olyan útvonal közül választhatnak, ahol igénybe vehető a NiKRASA. A társaság a jövőben az útvonalak bővítésével szeretné megszilárdítani a szállítási hálózatot, továbbfejlesztve ezzel a TX Logistik és a Mercitalia szállítási hálózatát is.

A félpótkocsik rakományaikkal általában a közutakat terhelik, mely nagy veszteség a vasút számára. A daruzható félpótok piaci aránya elenyésző. Ha az infrastruktúra lehetővé tenné ezen járművek vonatra emelését, jelentős mennyiségű áruszállítás kerülhet át a vasútra. Számos kezdeményezést történt annak érdekében, hogy a nem daruzható trélerek vonaton utazhassanak, a hasznosítható technológiák azonban a piac csak egy kis szegmensét érik el.

Az elmúlt időkben újabb kezdeményezések indultak. Hollandiában egy új terminált hoznak létre, mely az első lépés lehet az átrakodást lehetővé tevő terminálok hálózata felé. Az első célpont Berlin volt, azonban a projekt pénzügyi gondokkal küzd. Időközben a lengyelországi Swarzędz CLIP termináljánál kiépítették a Lohr Railway System rendszerét, mellyel vonatra lehet emelni a nem daruzható félpótokat. Az átrakodás hamarosan elérhetővé válik a calais-i közúti-vasúti terminálnál is, a beruházást az Európai Unió finanszírozza – számol be a Rail Freight.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek