Nem tudják tovább sűríteni a 4-es metrót, pedig igény volna rá
A budapesti 4-es metró a 2014-es indulása óta csaknem megduplázta a teljesítményét, a kezdeti napi 100 ezerről 190 ezerre nőtt az utazások száma – számol be a Világgazdaság. A vonalra anno tizenöt Alstom szerelvényt vásárolt a BKK, ezek közül csúcsidőben tizenhármat adnak ki a forgalomba, ez két és fél perces követést lehetővé téve a legerősebb munkanapi időszakokban. A kapacitás mostanra fogyott el, a további sűrítéshez pedig újabb metrószerelvényekre lenne szükség. Megjegyzés: annó, a metró építésekor napi 450 ezres utasszámot kamuztak be, ami a 2-es metróénál is erősebb teljesítmény lenne...
A Világgazdaság megkérdezte a Metróért Egyesület részéről Bíró Endrét, aki szerint nem lehet kivitelezni azt, hogy a 2-es vonalról irányítsanak át Alstom szerelvényeket, hiszen azok eltérő műszaki tartalommal üzemelnek. Az egyesület elnöke hozzáteszi, különféle ügyeskedésekkel egyelőre lehet tartani a sűrített metrókiadást, épp novemberben növelték meg a csúcsidei teljesítményt tizenöt százalékkal.
A Facebookon élesen fogalmazó VEKE szerint viszont épp ez lenne a megoldás. Az egyesület javaslata szerint a Gödöllői HÉV-vel összekötődő 2-es metróra kell új szerelvényeket vásárolni, az opciókat a beruházás üteméhez igazítva. Egy hatkocsis Alstom szerelvényt pedig a 4-es vonalra kell irányítani. A VEKE szerint a vonat típusazonossá tehető a 4-esen szolgáló Alstomokkal, ehhez szoftvercserére és a vezetőfülkék eltávolítására lenne szükség. Az egyesület szerint a teendők:
- egy Alstom vonat átvezénylése M2-ről M4-re,
- három, hatkocsis új vonat vásárlása M2-re,
- tizennégy (+tartalék) hatkocsis új vonat vásárlása M2G első ütemre (első opció),
- hét, hatkocsis új vonat vásárlása M2G harmadik ütemre (második opció),
- hét, hatkocsis új vonat vásárlása M3 Káposztásmegyer esetén (harmadik opció).
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!