Nemcsak Debrecenben törnek a CAF-ok

Kemsei Zoltán   ·   2016.03.24. 13:45
00kicsi

Szögezzük le: az autósnak (és a rendőrségi helyszínelőnek) lényegében édes mindegy, milyen típusú villamos ütközik a kereszteződésben. Ezen – jogosan – csupán a BKK, a BKV képviselői, és a közlekedésbarátok szisszennek fel, a vadonatúj, épp hogy forgalomba állt járműveket kicsit jobban félti mindenki. Természetesen a bulvársajtóban is jól hangzik, ha a vadonatúj típus nevét a címsorban külön kiemelik – 2006-ban például a „lövöldözés volt egy Combinón” című hír aratott nagy felháborodást. Pedig a lövöldöző például egy Ganz csuklóson is ugyanezt tette volna.

A közúti–vasúti balesetek (természetesen a városi vasút, a villamos is ide tartozik) többsége a közúti jármű hibájából következik be, sokan felejtik el a kötöttpálya elsőbbségét. Előfordulnak vétlen balesetek is, közúti koccanás után sodródik pont az érkező villamos elé egy autó. A figyelmetlen gyalogost sem érdekli különösebben, hogy Ganz, Tatra, hannoveri vagy CAF ütötte-e el.

A március 14-ei, óbudai baleset (fotó: a szerző)

A rövid CAF-ok forgalomba állása, 2015. szeptember 17. óta összesen kilenc ütközéses baleset történt, ezek közül kettőben próbafutását végző hosszú CAF (2101, 2103) volt érdekelt. A jelenleg közlekedő huszonöt rövid kocsi fokozatosan állt üzembe – és a Budai fonódót is január 16-án adták át –, tehát nem csoda, hogy januártól sűrűsödtek az események. A főváros két vége (fonódó, illetve a 3-as villamosvonal) között nagyjából egyenlő az állás, előbbin négy, utóbbin három ütközés volt személygépkocsival. Összesen a hét balesetben hét különböző kocsi (2204, 2206, 2208, 2211, 2212, 2218, 2223) tört össze. Nincsenek emblematikus helyszínek sem, a Nagy Lajos király útján a négy baleset négy különböző kereszteződésben történt. A legkirívóbb a március 14-ei esemény volt, amikor egy terepjáró egy gyalogost halálra gázolva, két oszlopot kidöntve végül a 2204-es pályaszámú villamos oldalának ütközött.

A „CAF-átok” tehát Budapesten nem állja meg a helyét, és Debrecenben is leginkább a 2-es vonal útátjáróinak kialakítása, valamint a figyelmetlenség a ludas.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.