Nincs több kispesti bugavonat

iho/vasút   ·   2012.08.28. 13:43
IMG_9975__120823_Kispest__M62231__400

A tevékenységek kiszervezését, és csoportos létszámleépítést tervez az ISD Dunaferr Zrt., írja keddi számában a Dunaújvárosi Hírlap. A hírek szerint a Lőrinci hengerműben december elsején leáll a termelés, a dolgozók többségét pedig elbocsájtják. A sors furcsa játéka, hogy a DH szerint a leépítés 265 főt érint, a bugavonatokat pedig gyakorta a 265-ös Szergej továbbította. Ha a hengermű bezár, biztosan nem közlekedik több bugavonat Kispestre, így a 142-es vonal teherforgalma jelentős részét elveszíti.

A meleg hengerelés kulcsmomentuma a Lőrinci Hengerműben<br>(fotók: Vörös Attila)

Napjainkban heti-két három bugavonat közlekedik Dunaújvárosból Kispestre, a hétfői menet viszonylag fixnek mondható. A tehervonat általában reggel nyolc óra körül – majd, ha beindul a személyforgalom a vágányzárolt vonalon, akkor a nyolc órás személyvonati kereszt után – érkezik Kispestre. Vonógépe általában valamelyik fradis klasszik Szergej, de előfordulnak remotok is. Az üres kocsikat a csomóponti kiszolgáló Bobó viszi vissza Ferencvárosba. Dunaújváros és a ferencvárosi teherpályaudvar között leggyakrabban Gigantok, néha Traxxok húzzák a szerelvényeket.

A hengermű iparvasútján két A31-es dolgozik. A ČKD Praha gyártotta őket 1990-ben

Szerkesztőségünk úgy értesült, hogy a hengerelés egyes részeit praktikusan Dunaújvárosba helyezik át. Ezzel a szállítás költségeit és egy különálló üzem fenntartását spórolják meg. Az sem utolsó szempont, hogy Budapesten belül egy igen nagy por- és zajterhelésű üzem szűnik meg. Az elbocsájtott munkásokat persze ez nem fogja vígasztalni.

A hengermű, a kispesti stadion, és az iparvágányra vonatot toló Bobó egy őszi képen

Kapcsolódó hírek