Nincs több kispesti bugavonat
A tevékenységek kiszervezését, és csoportos létszámleépítést tervez az ISD Dunaferr Zrt., írja keddi számában a Dunaújvárosi Hírlap. A hírek szerint a Lőrinci hengerműben december elsején leáll a termelés, a dolgozók többségét pedig elbocsájtják. A sors furcsa játéka, hogy a DH szerint a leépítés 265 főt érint, a bugavonatokat pedig gyakorta a 265-ös Szergej továbbította. Ha a hengermű bezár, biztosan nem közlekedik több bugavonat Kispestre, így a 142-es vonal teherforgalma jelentős részét elveszíti.
Napjainkban heti-két három bugavonat közlekedik Dunaújvárosból Kispestre, a hétfői menet viszonylag fixnek mondható. A tehervonat általában reggel nyolc óra körül – majd, ha beindul a személyforgalom a vágányzárolt vonalon, akkor a nyolc órás személyvonati kereszt után – érkezik Kispestre. Vonógépe általában valamelyik fradis klasszik Szergej, de előfordulnak remotok is. Az üres kocsikat a csomóponti kiszolgáló Bobó viszi vissza Ferencvárosba. Dunaújváros és a ferencvárosi teherpályaudvar között leggyakrabban Gigantok, néha Traxxok húzzák a szerelvényeket.
Szerkesztőségünk úgy értesült, hogy a hengerelés egyes részeit praktikusan Dunaújvárosba helyezik át. Ezzel a szállítás költségeit és egy különálló üzem fenntartását spórolják meg. Az sem utolsó szempont, hogy Budapesten belül egy igen nagy por- és zajterhelésű üzem szűnik meg. Az elbocsájtott munkásokat persze ez nem fogja vígasztalni.