Nyolcvanöt százalékon áll a 30-as vonal felújítása
A Tárnok–Martonvásár–Kápolnásnyék állomásközökben a nyílt vonal átépítése teljes egészében lezárult. Az al- és felépítmény átépítését korszerű nagygépes technológiával végezték el, jelenleg 120 kilométer per órás sebességgel közlekednek a vonatok, csakúgy, mint a 2010-es menetrendváltás óta a teljes Kápolnásnyék–Gárdony szakaszon.
Ódinnyés és Székesfehérvár között elkezdődött az állomásköz vágányainak átépítése. Jelenleg a bal vágány átépítése folyik, a nagygépes vágánybontást követően az alépítmény megerősítésével folytatják a munkát a szakemberek. A felépítmény építése szintén nagygépes technológiával történik. Március 10. és június 16. között vágányzári menetrend lesz érvényben.
Befejeződött a Velencei-tó lefolyását biztosító Kajtor-csatorna műtárgyának átépítése. A munkák során a régi felszerkezetet elbontották, a jelenlegi hídfők mögött új cölöpözés, cölöpösszefogó gerendák és hídfők épültek. Az új pályalemez tartóbetétes vasbeton lemez szerkezetű. A vízfolyás jellege és a terület szigorú védettsége miatt – a Kajtor-csatorna a Dinnyési Fertő része – a régi hídfők a helyükön maradtak.
A nyílt állomásközök mellett a vasútállomások átépítésével is jól haladnak a kivitelezők. Martonvásáron az új gyalogos-aluljáró elektromos bekötése elkészült, az aluljáró műszaki átadása hamarosan megkezdődik. A Vasút utca és buszforduló építési engedélyét a Közlekedési Hatóságtól megkapta a NIF, az építés az új burkolt rakterület kialakításával megkezdődött, befejezése 2012 első félévére várható. Az új P+R parkoló engedélye rendelkezésre áll, az építkezés 2012-ben az időjárástól függően megkezdődik, befejezése 2012 félévére várható. Az ideiglenes parkolót a felvételi épület melletti területen, az új zajvédő fal mentén alakították ki. Jelenleg az állomásépület felújításának tervein dolgoznak, az új biztosító berendezési épület az építési engedélyekre vár, előreláthatólag 2012 végére készül el.
Kápolnásnyék állomáson pályaépítés miatt 2011. február 28-tól ideiglenes biztosító berendezés üzemel, a jegypénztár ideiglenes konténerben működik. Elkészült a vágányhálózat átépítése, a vonatok már az új vágányokon, magas peronok mellett állnak meg. Az új közúti aluljáró készültsége közel százszázalékos, átadása áprilisban várható. A felvételi épület elkészült, műszaki átadása megtörtént. Elkészült az új P+R parkoló és buszforduló is. Kápolnásnyéken a Vörösmarty utcai gyalogos átvezetés építése szintén elkészült, kisebb befejező munkálatok után a műszaki átadás itt is megkezdődhet áprilisban.
Velence és Velencefürdő megállóhelyeken az épületeket átadták az üzemeltető MÁV Zrt.-nek. Velencefürdő megállóhelyen elkészült az új gyalogos-aluljáró, a műszaki átadása a közeljövőben várható. A vállalkozó – a liftek kivételével – már megnyitotta az átkelőt a gyalogosforgalom számára. Velence megállóhely új gyalogos-aluljárója is elkészült, a műszaki átadás szintén áprilisban kezdődhet meg. A megállóhely meglévő aluljárója vágányok alatti részének és a peronlépcső lefedésének első fázisa befejeződött.
Velence új közúti aluljárójának szerkezetépítése elkészült, a kapcsolódó körforgalmak burkolatai, járdái szintén magas készültségi fokon vannak, ám a befejező munkálatok még a következő hetekre maradtak. A vállalkozó március 19-én folytatta a 7. főút és a Szabolcsi út aszfaltozásának télen szüneteltetett munkálatait. Itt rövidebb időszakokban félpályás útlezárások várhatók. Velencefürdő megállóhely környezetében a zajvédő falak utómunkái folynak. Elkészült az Ady Endre utca mentén a tereprendezés, az építési anyagok, törmelékek elszállítása.
Gárdonyban az új gyalogos-aluljárót forgalomba helyezték az illetékes hatóságok, ezen keresztül a gyalogosok a peront és a tópartot is megközelíthetik. Üzemelnek a peronokra vezető liftek. Az állomás felújítása elkészült, a műszaki átadás 2012 első félévében várható.
Agárd megállóhelyen a meglévő gyalogos-aluljáró felújítása elkészült, a liftek üzembe helyezésére 2012. nyári szezonig sor kerül. A megújult megállóhelyi épület szintén az utasok rendelkezésére áll.
Dinnyés megállóhelyen az új gyalogos-aluljáró műszaki átadására március végéig kerül sor. Ezt követően a peronok végleges burkolata elkészíthető, a vágányok ideiglenes szintbeli keresztezése megszüntethető. A megállóhelyre vezető út, kerékpárút, járda és buszforduló munkálatai befejeződtek, P+R és B+R parkoló is épült.
Ódinnyés forgalmi kitérőnél befejeződött az egykori állomás bontása, vízelvezető árkokat alakítottak ki és elkészült a tereprendezés, valamint a váltófűtési rendszer. A dinnyési útátjáró és kapcsolódó útszakaszok átépítési munkálatai szintén befejeződtek.
A Pusztaszabolcs–Székesfehérvár mellékvonal felújítási munkái lezárultak. Megújult a pálya, modernizálták az útátjárókat és a biztosítóberendezést. Zichyújfalu állomás négy vágánya átépült, az utasok részére új peront építettek. A nyári menetrend kezdetétől a pályasebesség 80 kilométer per óra lesz, de a kiépítés lehetővé teszi a pályasebesség 100 kilométer per órára emelését, 225 kilonewtonos tengelyterhelés mellett.
Végül meg kell említenünk a Börgönd–Szabadbattyán szakaszt, aminek felújítása a felsőágyazat cseréjével, a vízelvezetés és az útátjárók kiépítésével befejeződött, és elkészült a távközlési rendszere is. Az 1991. április 15-e óta szüneteltetett vasútvonalon 2010. augusztus 24-én újra megindult a közlekedés. A tehervonatok a felújított vonal segítségével elkerülhetik Székesfehérvár állomást és a 30-as fővonal vágányzárai miatt egyes balatoni vonatok Szabadbattyán felé közlekednek.