Nyugati: így már jobb?

Kemsei Zoltán   ·   2015.07.07. 20:00
00kicsi

A felsővezetékkel és a biztosítóberendezéssel az utas nem nagyon találkozik (az előbbivel még szerencse...), tehát a (mondjuk) Monorról vagy Dunakesziről nap mint nap ingázók számára nincs különösebb jelentősége – bezzeg, ha ezek hibájából nem jár a vonata! Az utast egyetlen dolog érdekli: eljusson a vonattal A-ból B-be, és a menetrendiség se szenvedjen különösebb csorbát.

Vonatok a Nyugatiban: azért így szebb, nem?<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(a szerző felvételei)

A Nyugati pályaudvaron járva a szembetűnő változás (amit mindenképp észrevesznek) a peronok kifoltozása és a pénztárcsarnokhoz vezető átjáró kifestése. Hogy több fény jut-e a csarnokba a megtisztított és kicserélt üvegtáblákon át, vagy jobban láthatók-e a vizuális, jobban hallhatók-e a hangos utastájékoztatás eszközei, nem igazán tudtuk ottjártunkkor eldönteni.

Nézzük a másik sarkalatos pontot, a menetrendiséget. A szerző a 2624-es személyvonattal indult a Nyugatiból, a mellékelt menetrend tanúsága szerint egy perc késéssel. Az elmaradás – a kritikus helyeken helyreállított vágányok ellenére – Zuglóig már két percre növekedett. A Ferdinánd híd környékén ugyanúgy tapasztalható volt a ráfékezés (a vonali fékpróbától függetlenül, nem gyorsult ezen a szakaszon számottevően), mint Városliget elágazásnál (igaz, az ottani váltókörzethez nem is nyúltak).

A „tesztvonat” menetrendje az Elviráról

A kérdés minden pályafelújítás után felmerül: miért is nem megy gyorsabban a vonat? Először is, a menetrendet kellene átírni hozzá. A jobb minőségű vágányok eleinte (legalábbis menetrendváltásig) csak a tartalékidőt tudják növelni, azaz nagyobb esély van behozni egy esetleges késést. A Nyugati pályaudvaron a közelmúltban nem végeztek „falrengető” léptékű felújításokat, ez a kéthetes vágányzár az égetően szükséges pályás feladatok megoldására volt csupán elég. A forgalom tehát nem gyorsult számottevően, ám megakadályozták, hogy még tovább lassuljon, és esetleg komolyabb balesetek történjenek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

20-as: szerda hajnaltól szünetel a vasúti forgalom Veszprém és Ajka között

MÁV/iho   ·   2024.12.10. 19:10

A pályafelújítás várhatóan fél évig tart Szentgál–Városlőd-Kislőd szakaszon, az utasok közlekedéséről ez idő alatt is maradéktalanul, részben autóbuszokkal gondoskodik Veszprém és Ajka között a MÁV-csoport. Információink szerint két helyen is átmosás alakult ki, elmozdult a töltés. A fővárosból Zalaegerszegig kétszer kell majd átszállni a vonalon, ha vonattal akarunk utazni arrafelé.