Pályaalkatrész okozta a francia balesetet
A pénteki balesetben hatan életüket vesztették, és hatvanketten megsebesültek.
A francia vasút vizsgálata szerint a heveder egy vágánykeresztezésben a folyóvágány (tősín) és a keresztezési csúcs sínszálait kapcsolta össze, de egyelőre ismeretlen körülmények miatt leesett, és beékelődött a keresztezési csúcs nyomvályújába. Erre futott rá a vonat 120-140 kilométer per óra közti sebességgel. A mozdony és az első négy kocsi még átjutott az akadályon: folyamatosan maga előtt lökdöste azt, így beékelte a keresztezési csúcsba. Így aztán a megszorult hevederre ráfutó ötödik kocsinál elszakadt a vonat, és a kocsik kisiklottak. Némelyik az oldalára borulva tarolta le Brétigny-sur-Orge állomás peronját.
A vizsgálat megállapította, hogy a balesetet szenvedett vonat egyetlen járművének futóművével sem volt gond, és a mozdonyon sem találtak hibát. Ráadásul a baleset előtt áthaladó két vonatnál is mindent rendben találtak, így egyelőre nem tudni, hogy hogyan szabadult el és ékelődött a keresztezés nyomvályújába a heveder. Épp ezért a francia vasút (SNCF) és a balesetet vizsgáló közlekedési hatóság (RFF) a következő két héten 5000 hasonló átszelésnél és váltónál lévő illesztést vizsgál majd meg a teljes francia hálózaton. A vizsgálat különös figyelmet fordít majd a tősínek és csúcsbetétek lekötéseire, illetve a tősínek és keresztezési középrészek összekötő hevedereire.