Perontoldatot kezdett tesztelni a BKV a kék metró öt állomásán

iho/vasút   ·   2022.08.17. 15:00
00_pgf

Az M3 metrón megkezdődött a Platform Gap Filler azaz peronhézag-kitöltő tesztelése, ami a peron és a szerelvények közötti átlépési távolság csökkentését szolgálja.

A Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége problémaként jegyezte meg a 3-as metró felújítása kapcsán, hogy a peronszegély és a szerelvények közötti átlagosan öt-hat centiméteres átlépési távolság nem biztonságos a kerekesszékkel közlekedőknek, a két centiméter jelentene elfogadható értéket. A probléma nem egyedi, világszerte alkalmaznak különböző műszaki megoldásokat a távolság csökkentésére a metrók, vasútvonalak állomásain. Az elvégzett vizsgálatok alapján a Platform Gap Filler, röviden PGF elem beépítése jelenthet megoldást az M3 vonalán. A terméket több cég is gyártja, emiatt beszerzése viszonylag könnyű, továbbá több európai városban, például Prágában is alkalmazzák már.

Mi az a Platform Gap Filler (PGF)?

A PGF elem egy erős, gumiból készült perontoldat, ami – a megfelelő méretű elemek kiválasztásával és felszerelésével – minimálisra csökkenti az átlépési távolságot a peronszél és szerelvény ajtajának széle között. Rugalmas, ezért nem okoz sérülést a metrószerelvényben, ugyanakkor ellenáll az utasforgalom okozta terhelésnek, így biztosítva a könnyebb ki- és beszállást. A PGF további előnye, hogy a meglévő adottságok figyelembevételével utólagosan is beépíthető.

A PGF tesztüzeme próbaelemek segítségével

A tesztelés öt állomáson – Újpest-központ, Újpest-városkapu, Forgách utca, Corvin-negyed, Határ út – megkezdődött, itt találkozhatnak az utasok habosított polisztirol, vagy közismert nevén hungarocell elemekkel. A peron szélére rögzített különböző hosszúságú fogakkal ellátott, körülbelül 60 centiméteres darabok célja a végleges méretezés beállítása.

A PGF tervezett alkalmazása

A tesztelési eredmények kiértékelése, a végleges méretek meghatározása után kezdődik a beszerzés és a beépítés folyamata. A tervek szerint állomásonként négy, azaz perononként két-két beszállási pozícióban öt méteres szakaszokon rögzítik majd a PGF elemeket. A csökkentett átlépési távolságú, akadálymentes be- és kiszállási lehetőségeket pedig peronburkolati jelek mutatják majd, melyek az akadálymentesen használható szerelvényekkel összhangban lesznek. A teljes vonalon tervezetten egy éven belül valósul meg a projekt.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek