Škoda-csoda az Excelsioron is

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2013.09.18. 20:00
380_004

A railpage.net fotógalériájában tűnt fel a 004-as Škoda-csoda, amint Zsolnára érkezett a 129-es számú Hradčany expresszel Prágából. Hazafelé a 440-es Excelsior gyorsvonatot vitte. Egy ilyen út alatt 899 kilométert fut a 380-as. A Košičan és Fatra vonatok után ezentúl már ezeken a járatokon is az új cseh mozdony áll munkába.

A Hradčany expressz élén futott be a 380.004 Zsolnára<br>(fotó: railpage.net)

A hivatalos gépforda így néz ki: R 441 Excelsior Praha hl.n. (0:06)–Žilina (6:17) / Ex 128 Hradčany Žilina (7:38)–Praha hl.n. (12:53) / Ex 129 Hradčany Praha hl.n. (15:16)–Žilina (20:22) / R 440 Excelsior Žilina (21:36)–Praha hl.n. (3:48). Ezzel összesen 1798 kilométert tesz meg a mozdony egy szép kerek fordában. Már nemcsak a Horní Lideč–Púchov határátkelőn lép be Szlovákiába a cseh Messerschmitt, hanem a Mosty u Jablunkova–Čadca északnyugati határátkelőn is. 

Az Excelsior gyorsvonat utolsó mohikánnak tekinthető a cseh-szlovák (most már) nemzetközi távolsági járatok között. Ez ugyanis a leghosszabb útvonalon közlekedő gyorsvonatpár Csehország és Szlovákia területén. A Kassa–Zsolna–Ostrava–Přerov–Prága–Ústí nad Labem–Karlovy Vary–Cheb 993 kilométeres szakaszon 44 állomáson áll meg a vonat. Közvetlen kocsikat is szállít Prágán és Plzeňen keresztül Mariánské Lázně és Cheb irányában.

A Škoda új sorozata Magyarországon is jelen van, a 380 011-es pályaszámú gép a PSŽ tehervonatain tartampróbát végez. A mozdonyt az iho is tesztelte, ebben a cikkünkben bőven olvashatnak a gépről.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Blog Vörösszemhatás

Tíz éve már: szentesi répa, meg egyebek – terelve

Harmati Marcell   ·   2024.10.10. 18:00

Tíz éve nagyban zajlott a 120-as vonal felújítása. Bizony voltak napok, amikor teljes kizárás volt a csabai oldalban. Viszont az élet nem állhatott meg, így a nemzetközi gyorsvonatok, valamint az eredetileg 120-as vonali közlekedésre szánt tehervonatok kerülő útirányra kényszerültek.