Szenegálba szállíthat motorvonatokat az Alstom

iho/vasút   ·   2016.12.28. 08:45
400px_alstom_coradia_szenegal

A vonatok a jelenleg még építés alatt álló, ötvenhét kilométer hosszú új, normál nyomtávú pályán tizennégy megállót és állomást érintenek majd. A járatok várhatóan negyvenöt perc alatt teszik majd meg a szenegáli főváros központjától Diamniadio városán át az új Blaise Diagne nemzetközi repülőtérig (AIBD) vezető utat. A szenegáli közlekedési minisztérium számításai napi száztizenötezer utast prognosztizálnak – adja hírül a Railway Pro.

Tizenöt Coradia Polyvalent-szerelvényt szállíthat az Alstom Szenegálba. A motorvonatok dízel-elektromos és csak elektromos üzemben is képesek lesznek közlekedni (forrás: Railway Pro)

A négyrészes szenegáli Coradiák hossza hetvenkét méter lesz. Az első- és másodosztályú szakaszt is kínáló járművekre négyszáz utas férhet majd fel. Az alacsonypadlós, hatékony légkondicionálással felszerelt járművek legnagyobb üzemi sebessége százhatvan kilométer per óra lesz. A motorvonatok dízel-elektromos és csak elektromos üzemmódban is képesek lesznek közlekedni.

A Coradia Polyvalent-vonatokat az Alstom északkelet-franciaországi, reichshoffeni üzeme építi, az első szerelvények 2017-ben érkezhetnek meg Szenegálba. A német határtól mindössze bő húsz kilométerre található gyár a francia nemzeti vasút SNCF vonatain kívül egy másik afrikai országba, Algériába is szállított már a típusból – számol be a Global Rail News.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!

Vasút Nagyvasút

Betoltak vele

iho.hu   ·   2025.04.17. 20:00

Látványos szakaszához érkezett a vasúti infrastruktúra fejlesztése Budapesten: a Szerémi út és az 1-es villamosvonal felett épülő új vasúti híd 250 tonnás acélszerkezetének fokozatosan juttatják végleges helyére – a hídelem a tervek szerint az esti órákban elfoglalja pozícióját.