Szétkapják a 46-ost

iho   ·   2013.05.09. 09:00
27_400

A Sárbogárd–Bátaszék vasútvonal felújítása, úgy tűnik, a végéhez közeledik, a május 3. és augusztus 25. közötti vágányzárban teljesen átépítik a felújításból eddig kimaradt Decs-Bátaszék szakaszt. A 46-os vonal az egyik legszebb példa a használt anyagból, a MÁV saját forrásainak felhasználásából történő felújításra: néhány évente néhány kilométernyi pályát hoznak rendbe már több mint egy évtizede. A romos állapotú pálya a 30-as, a 100-as és a 120-as vonal felújításából származó betonaljakkal és a sínekkel újul meg, ezek még bőven jók az elvárt 60-100 kilométer per órás elvárt sebességhez.

A mostani vágányzár ideje alatt az utasokat Szekszárd és Bátaszék között pótlóbuszok szállítják, a megyeszékhelyt kiszolgáló tolatós tehervonat pedig Sárbogárd felől közlekedik. A pálya a felújítást követően a mostani 20-40 helyett az eredeti 60 kilométeres óránkénti sebességre lesz átadva, de ennél gyorsabban is járhatnak rajta a vonatok, ha a megfelelő engedélyeket megszerzi a vasúttársaság. A felújítást követő jelentős időnyereség a bajai távolsági és a szekszárdi elővárosi forgalomban is jelentősen versenyképesebbé teszi a vasutat.

Szebényi László felvételén a Platov daru szerelvénye a fölszedett pályaelemekkel közelít Bátaszék felé, itt depózzák majd a régi anyagot

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

CER Csoport: irány a tőzsde!

iho/vasút   ·   2020.12.03. 09:00

Új mozdonyok beszerzésére fordítja a vasúti árufuvarozásban közel kétévtizedes tapasztalattal rendelkező CER Csoport azt a 2 milliárd 200 millió forint összegű tőkebefektetést, amelyben a Széchenyi Alapok és két független piaci társbefektető vesz részt.