Születésnapi gépbemutató
Debrecen, Tócóvölgy vasútállomás, GPS: 47°31'14.2"N 21°35'22.8"E: itt mutatkozott be a V-Híd tulajdonában lévő, brandkékre dukkózott SMD-80-as géplánc.
A V-Híd Zrt. működését 2015-ben kezdte meg, az első üzleti év stratégiai tervezéssel, pályázatok előkészítésével telt, majd 2016-tól megkezdődött az elnyert projektek kivitelezése. A társaság működését a dinamikus fejlődés jellemzi: az első üzleti évben 8940 milliárd forint volt az értékesítés nettó árbevétele, ami 2018-ban meghaladta a 46 milliárdot. A V-Híd Zrt. jelenleg 54 milliárdért épít vasutat a Debrecenben létesülő BMW gyárhoz – a Debrecen–Füzesabony vasútvonal első szakaszának átépítése során második vágány, felsővezeték, biztosítóberendezés, új állomásépületek létesülnek.
A háromszáz alkalmazottat foglalkoztató V-Híd Zrt. kétségtelenül a piac meghatározó szereplőjévé vált, és Magyarországon kiemelkedő pályavasúti eszközparkot üzemeltet. Jelesül a 069-es Szergejt, húsz FD, huszonöt FAD, öt FAL, tizenhat KS és húsz YP sorozatjelű tehervagont, továbbá tizenhat dozátoros kocsit. Idén megkezdték a bérbeadáson felül a vasúti szállítási tevékenységet, amelyhez szükséges vasútvállalati engedéllyel is megszerezte az ötéves V-Híd.
Mészáros Lőrinc, a V-Híd Zrt. tulajdonosa az ünnepi eseményen megjegyezte, Magyarországnak büszkének kell lennie a magyar építőiparra, amely száz év hátrányt ledolgozva az utóbbi harminc év alatt utolérte a külföldieket. Kijelentette: „az építőipar vergődése” a rendszerváltás idején kezdődött, akik akkor privatizálták az ágazatot, nem voltak sikeresek, de amikor külföldi nagyvállalatok átvették a cégeket, akkor jól működtek, a balliberális kormányok idején ők nyertek minden munkát. A nagyvállalkozó tévhitnek nevezte, hogy a magyar vállalatoknak csak úgy „odaadják a munkát”, minden esetben versenyen kell azokat elnyerni.
A születésnapi ünnepségen működés közben mutatták be az SMD-80/UVP 2002 vágányépítő és -átépítő gépláncot – SMD-80-asból összesen három van Európában, és ezek egyike most először került száz százalékos magyar tulajdonba. A géplánc – amely korábban már dolgozott a magyar vasúti hálózat felújítás – is kiveszi részét a Debrecen állomás és Tócóvölgy állomás között kétnyomúsításból: a beruházás révén javul a vasúti közlekedés minősége, biztonsága, sebessége, az új pálya alkalmas lesz a 225kN-tengelyterheléssel közlekedő szerelvények kiszolgálására. Ugyanakkor vasúti kapcsolatot teremt a fejlesztés alatt álló Debreceni Észak-Nyugati Gazdasági Övezethez.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!