Teherautók a kerékpárút hídján: próbaterhelés a Dera-patak fölött

iho/zöldút   ·   2020.06.23. 15:00
budapest-szentendre_kerekparut0

Mind a gyalogos, mind a kerékpáros hidak esetében kiemelten fontos a hídmozgások- és rezgések vizsgálata. A híd viszonylagos kis tömege miatt hajlamosabb a rezgésekre, ráadásul ezen rezgéseket az áthaladás során a gyalogosok jobban is érzékelik. A dinamikus terheléssel kielemezhető, hogyan reagál a híd szerkezete a gyalogosok keltette rezgésekre. A híd viselkedését különböző létszámú gyalogos csoportok összehangolt mozgásának áthaladásával mérték a szakemberek.

A híd szerkezete lehetővé tette a tehergépkocsival történő méréseket is. A próbaterhelés során statikus- és dinamikus terhelési sorozatok vizsgálatára került sor a híd négy különböző pontján, két tengelyes kialakítású, tengelyenként 5,5 tonna terhelésre beállított teherautó segítségével.

Kattintson képünkre, nézze meg galériánkat is! (fotók: NIF)

A próbaterhelések helyszíni mérési eredményeinek kiértékelése során a mérést végző szakértők azt fogják vizsgálni és igazolni, hogy a tervezett és megépített híd az előzetes számításoknak megfelelően viselkedik-e a különböző hatásokra.

A sikeres próbaterhelést követően a befejező munkák következnek, így a kerékpárosok hamarosan birtokba vehetik a mintegy 5,61 kilométer hosszú szakaszt Budapest és Szentendre között.

A beruházás során az új nyomvonalú kerékpárút építésén kívül a meglévő földutak leburkolása, felújítása, és a közvilágítás fejlesztése is megvalósul. A szakasz egy része Natura 2000 védettséget élvező ártéri erdőben vezet, ahol a meglévő kerékpárút korszerűsítésére, és Szentendre területén új kerékpáros pihenőhely kialakítására is sor kerül, valamint két pihenőhely újul meg Budakalászon.

A beruházás az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, uniós és hazai forrásból valósul meg. A kivitelezést a HE-DO Kft. végzi nettó 850 millió forint értékben.Jól haladnak az EuroVelo 6 Budapest és Szentendre közötti kerékpárút kivitelezési munkálatai. A Dera-patak ártéri területe felett épülő 36 méter szabad nyílású új kerékpáros híd próbaterhelésén is túl van már a kivitelező.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek