Tehermozdony a Regiojet ablakosán

Korcsmáros Gábor/Prága   ·   2015.08.10. 16:15
Kiskep_Rakanya

A 180-as Zsolna–Kassa vasútvonalon maradt fekve a Regiojet Vectronja (193.214), amelyet jobb híján egy hat tengelyes, Rakanyának is becézett ZSSK Cargo állományában lévő tehermozdonyra váltottak. A Regiojet Prágából Kassára és vissza tartó InterCity járatát (IC 1019/1010) vontatta a 183.017-es pályaszámú gép.

A Regiojet InterCity járata Prága felé a Szepességben Szepesolaszi (Spišské Vlachy) állomásnál<br>(fotó: Railpage.net)

A Rakanyákat 1971-ben gyártotta a Škoda pilseni járműgyártó vállalat (akkor még Lenin Művek), összesen negyvenhárom született belőlük. A kezdetektől megbízható vontató járműveknek számítanak a 183-asok (régi jelölési rendszer szerint E669.3) a szlovák teherszállításban, nagy részük már a 70-es években szlovákiai fűtőházakba került, leginkább a nehéz tehervonatokat továbbították a nagyon nehéz pályaviszonyú Zsolna–Kassa–Tiszacsernyő vonalon.

A mozdonyok egy áramnemű, 3 kilovoltos feszültségrendszerű hattengelyes vasúti vontató járművek, állandó vonóerejük 213 kilonewton, állandó teljesítményük 2 790 kilowatt, tömegük 120 tonna, maximális sebességük pedig 90 kilométer per óra.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Öreg Dácsiával a Jászságba

Harmati Marcell   ·   2025.05.17. 15:00

Még nincs programja június 7-ére? Szeret utazni, és fényképeket készíteni, esetleg felelevenítené a 80-as, 90-es évek mellékvonali utazásait? Az idei nyár első szombatján most megteheti mind a hármat egyszerre!

Vasút Nagyvasút

Két Vectront rendelt a CER Cargo Group

iho/vasút   ·   2025.05.17. 09:00

A Siemens-mozdonyok 2026 decemberében érkeznek, és várhatóan meghatározó szerepet játszanak majd a Duna-folyosón, valamint Kelet-Európa több országában zajló határokon átnyúló szállításokban.