Tehervonat járt Ferihegyen

Vörös Attila   ·   2016.07.17. 18:45
04__IMG_3139

A Liszt Ferenc repülőtér iparvasútján nagyon ritka a forgalom, csupán évi néhány alkalommal érkezik tartálykocsikban üzemanyag, de ez is csak pár éve. A reptéri iparvasútra hosszú kihagyás után először 2014-ben érkeztek tehervagonok. A reptér az üzemanyag-ellátás biztonságának növelése céljából 600 ezer euróból felújíttatta az iparvágányokat, és kiépítette a lefejtőállomást. Bár a repülésnél használt kerozin a leghatékonyabb módon, csővezetéken érkezik a Dunai Finomítóból, az üzemanyag-ellátás és a repülőtér üzemeltetésének biztonságát javítja, ha egy ettől független szállítási módra is fel vannak készülve.

Az első három tartályt állítja be lefejtéshez a Bobó a Liszt Ferenc repülőtér iparvágányán. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila felvételeiből!

Péntek éjjel újabb kiszolgálásnak lehettünk tanúi Ferihegyen. A Kárpát Vasút 052-es Bobója hozta a Slovnaft tizenegy kocsis szerelvényét Ferencvárosból (Pozsonytól odáig a Rail Cargo Hungaria továbbította a vonatot). Ferihegy megállónál a reptéri utat a szokott módon rendőrök is biztosították, a vonat közlekedését az iparvágányon pedig végig lekövette néhány rendőrautó a reptéri biztonsági őrségen túl.

Az üres szerelvénnyel készül átszelni a 4-es utat Ferihegy megállónál. Az élmény fokozására tartálykocsi-bilikék 200-as busz és a forgalmat elálló rendőr is a képen

A vonatot az éjszaka során kirakták a lefejtőállomáson. Ide egyszerre három vagon fér el, így a Bobó is a reptéren maradt és 2-3 óránként cserélgette a kocsikat. A tartálykocsikat reggel 9 órára fejtették le, majd a vonat összeállítása után a Bobó visszavitte a szerelvényt Ferencvárosba.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút

Jennifer, Celldömölk mindenese, tíz éve a 10-esen

Harmati Marcell   ·   2025.04.20. 16:00

Napjainkban ismét hallható a klasszik Csörgő hangja a Győr és Celldömölk között húzódó 10-es számú vasútvonalon: a 2149-es járkál arra géphiány miatt. Ám régebben még nem volt a csörgés ekkora szenzáció. Viszont voltak mások, amik igen! Szálljunk fel az „idővonatra”, és utazzunk vissza tíz évet!

Repülés Légiközlekedés

BUD: sok az utas, és csak egyre több lesz

iho.hu   ·   2025.04.19. 08:30

Tartósan felfelé ívelő pályára állt a BUD: amíg januárban kishíján 1 millió 300 ezer, az általában kevésbé forgalmas februárban pedig 1 millió 200 ezer, addig márciusban már 1 millió 468 ezer 754 utas fordult meg a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.