További emeletes TGV-ket vesz az SNCF

iho   ·   2013.08.05. 09:30
400px_tgv

Az SNCF még 2007-ben rendelt meg az Alstomtól ötvenöt, emeletes TGV-motorvonatot egy keretszerződés értelmében. A megrendelés egy további negyven vonatra szóló opciót is magába foglalt. Az SNCF élt is a lehetőséggel: tavaly márciusban harminc TGV-t hívott le, a napokban pedig a maradék tíz, összesen 300 millió euró értékű szerelvényre is benyújtotta igényét.

Az eddig átadott Euroduplexek elsősorban a francia nagysebességű vonalhálózaton, azaz az LGV-ken közlekednek, de átjárnak több német nagyvárosba, például Frankfurtba, Münchenbe és Stuttgartba is. A nemzetközi repertoár hamarosan tovább bővül: a francia fővárosnak közvetlen, nagysebességű vasúti összeköttetése lesz év végére Barcelonával és Zürich-el is.

Az International Railway Journal arról ír, hogy az Euroduplex-vonatok két végén található vonófejeinek összesen 9400 kilowatt teljesítménye 320 kilométer per órás legnagyobb üzemi sebességgel képes repíteni a szerelvényt. A kétszáz méter hosszú emeletes TGV-k 560 utast szállíthatnak egyszerre, többet, mint bármely más eddigi TGV-verzió. Ennek köszönhetően még a forgalmasabb és növekvő utasmennyiséggel bíró szakaszokon is megfelelő számú ülőhely-kapacitás áll rendelkezésre.

Egy Euroduplex halad a németországi Mannheimnál. 2019-ig még több mint hetvenet vesz át belőlük az SNCF<br>(fotó: Sascha Plane-Train-Spotter, Flickr)

Az emeletes Alstom-vonatok teljes mértékben megfelelnek a TSI átjárhatósági szabványoknak, így részt vehetnek nemzetközi forgalomban, mivel többek között több áramnemről is üzemeltethetőek (25 kilovolt 50 hertzes és 15 kilovolt 16,7 hertzes váltóáram, 1500 voltos egyenáram), valamint fel vannak szerelve az egységes európai vonatbefolyásolással (ETCS).

Az egyszerre számos helyen zajló gyártási folyamatot az Alstom La Rochelle-i üzemegysége koordinálja. A Saint-Ouen-i egység felelős a formatervezésért, a vonófejek Belfortban készülnek, a kocsiszekrényeket Reichshoffenben gyártják le, a vontatómotorok Ornans-ból, a forgóvázak Le Creusot-ból, az elektromos berendezések Le Petit-Quevilly-ből és Tarbes-ból, a fedélzeti számítógépek és az utastájékoztató rendszerek pedig Villeurbanne-ból érkeznek. A készre szerelés La Rochelle-ben történik.

Az Euroduplex-család a nagysebességű szerelvények kétszintes verziójának harmadik generációját jelentik a hagyományos Duplex és a korszerűsített Dasye TGV-vonatok után. Az opcióban foglalt negyven szerelvény leszállítása a tervek szerint 2015-ben kezdődik és négy évig tart – számol be a Railway Gazette.

Kapcsolódó hírek