A még 2011 márciusában megkötött, kétszáz mozdonyra szóló, 1,3 milliárd euró értékű megrendelés legelső példányát a franciaországi Belfortban tárta a nyilvánosság elé az 50 százalékban az Alstom, valamint 25-25 százalékban az orosz Transzmasholding és a KTZ által birtokolt társulás. A francia vasúti gyártó belforti üzemében fog egy tíz gépből álló nullszériát megépíteni a villanymozdonyokból, az azt követő tizenötöt pedig részegységekben szállítják majd Kazahsztánba. A további 175 mozdonyt a nemsokára átadásra kerülő astanai gyártóegység készíti el, melyet az Alstom tervei szerint december 12-én adnak át.
A 8800 kilowatt teljesítményű, kétszekciós, szekciónként Bo-Bo tengelyelrendezésű KZ8A mozdonycsaládot kifejezetten Kazahsztán szélsőséges hőmérsékleti viszonyaira fejlesztették ki: a gépek +50 és -50 celsius fok közötti hőmérsékleti tartományban képesek üzemelni.A sorozat tervezése alatt számos módosítást végeztek annak érdekében, hogy kiküszöböljék a -40 fok alatti hőmérsékletnél előforduló problémákat, mint például a hűtőventillátorok olajozásának eljegesedése. Az összes légbeömlő-nyílás felülről lefedésre került a hó nem kívánt bejutásának megelőzésére; a dupla rétegű karosszériát egyedi módon kezelt acélból készítették, valamint az elektronikát fedő alkatrészeket is védőlakkozással látták el.
Habár a mozdonyoknak teljesíteniük kell a Kazahszánban is érvényes, orosz GOST műszaki szabványokat, a KZ8A-sorozat jelentős mértékben eltér az Alstom és a TMH által közösen, a novocserkasszki üzemben az Orosz Vasutak számára jelenleg is gyártott 2ES5 sorozatú mozdonyoktól.
Az Alstom Transport kazah mozdonyokért felelős projektigazgatója szerint a 2ES5 egy határozottan orosz formájú Alstom-széria, míg az EKZ-gyártmányú mozdonyok teljesen mások, mivel kifejezetten a KTZ igényeire lettek szabva. A kazah mozdonyok az Alstom tervezési tapasztalatait is bővítették, például a vezetőfülke és a műszaki egységek átfogó szigetelése terén. A fűtőtesteket a vezetőfülke padlójába, az ülésekbe és a vezérállásba építették be, valamint egy külön emelőt is létrehoztak arra az esetre, ha az áramszedőn sok hó lenne.
A kazah vasutak számára a tehervonati mozdonyokon felül 95, 200 kilométer per órás sebességre képes KZ4AT sorozatú, személyvonati villanymozdonyok tervezési munkálatai is folynak Belfortban. Az első KZ4AT a tervek szerint 2014-ben készülhet el, a többit pedig az astanai egység gyártaná le 2015-ben.
Az Alstom és kazah vasutak az új mozdonyokon kívül is szoros kapcsolatba kerültek, mivel október 3-án az Alstom és a KTZ leányvállalatának számító AO Lokomotiv egy 25 évre szóló megállapodást írt alá 27 KZ4AC-sorozatú, személyvonati villanymozdony karbantartási, javítási és jövőbeli felújítási munkáinak elvállalásáról. Az azonnal érvénybe lépő szerződés értéke a 100 millió eurót is meghaladja az Alstom szerint. A kínai CSR Zhouzhou által 2010 óta gyártott, Siemens-elektronikával felszerelt KZ4AC mozdonyokat elsősorban a távolsági személyforgalomban használják Kazahsztánban – adja hírül a
Railway Gazette.