Újabb gondok a szegedi trolitenderrel

iho/közút   ·   2012.02.17. 10:30

Nem létezik olyan troli, amilyennel a győztes konzorcium megnyerte a szegedi trolitendert – állítja a névtelen bejelentő, aki miatt a hatóság újravizsgálja a járműbeszerzést – írja a Délmagyar.hu.

Két levelet kapott a szegedi polgármesteri hivatal a héten az uniós pályázatokat koordináló Nemzeti Fejlesztési Ügynökségtől. Az elsőben jelzik, hogy lezárult a tavalyi, szegedi trolibeszerzéssel kapcsolatos vizsgálat, szabálytalanság nem történt. Pár napra rá közlik, hogy újabb szabálytalansági eljárást rendelnek el, mert egy névtelen bejelentés szerint a nyertes ajánlatban szereplő troli nem létező jármű, nincs megtervezve.

– Az eljárás kárt okoz a városnak, mert a prototípusnak tavaly novemberben meg kellett volna érkeznie Szegedre, év végéig pedig az összesnek ide kellene érnie – mondta az újabb vizsgálatról Botka László polgármester.

– A villamoshoz hasonlóan a trolit sem lehet boltban készen kapni, hanem meg kell adni a paramétereket, és azok alapján egyedileg gyártják le – fejtette ki Botka László. – Azért is érthetetlen számomra a bejelentés, mert eddig az volt a kritika a tömegközlekedési nagyprojekt ellen, hogy nem magyar cégek kapnak szerepet a kivitelezésben. Az itt nyertes Ikarus a magyar trolibuszgyártás újjászületését várta ettől a tendertől. Kárt okoz az újabb eljárás a városnak, mert az új járművek híján nem tudjuk beindítani az új 10-es trolivonalat, ami jelentős bevételkiesés az SZKT-nak. Aggódom az árfolyamkockázat miatt is, hogy tavaly januárban még 275 forintos euróárfolyamon rendeltük volna meg a flottát és fizettük volna ki az előleget, most 290 az euró, de járt már 315-nél is.

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közút Zöldút Logisztika Szállítmányozás Haszonjármű Alternatív hajtás

Duplájára növelt, bioüzemanyaggal hajtott kamionflottával érkezett a DHL a Hungaroringre, a Forma–1-es hétvégére

iho   ·   2024.07.18. 19:05

Az idei szezonban a bioüzemanyaggal üzemelő kamionok száma több mint kétszeresére, összesen harminchét kamionra nőtt az európai szakaszon. Minden egyes kamion átlagosan nyolcvanhárom százalékkal csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást a dízelüzemű társaikhoz képest.