Újabb hazai gyártás a szlovákoknál

iho/vasút   ·   2017.04.07. 16:15
400px_zssk861

A szlovák nemzeti vasúttársaság személyszállítási ága és a ŽOS Vrútky közötti két megállapodás értéke 77 és 9,45 millió euró. Előbbi értelmében huszonegy 861-es sorozatú dízelmotorvonat készül, amelyek 2018-tól állhatnak forgalomba Zólyom (Zvolen) és Ruttka (Vrútky), valamint Zólyom és Fülek (Fiľakovo) között. A két, egyenként 588 kilowatt teljesítményű MAN-dízelmotorral hajtott szerelvények biztosítani fogják a napjainkban elvárt komfortszintet – a légkondicionálást, a wifit és a 230 voltos hálózati csatlakozókat. A száznegyven kilométer per órás sebességre képes járműveket két- és háromrészes kivitelben fogja gyártani a ruttkai üzem: előbbiből tizennégy készül majd, ezek száztíz ülőhelyet biztosítanak, a hét háromrészesen pedig százhatvan ülést lehet majd igénybe venni. A beruházást jórészt uniós forrásokból finanszírozzák. A 861-es sorozatú motorvonatokból a ŽOS Vrútky 2011 óta már harmincat épített meg a ŽSSK-nak.

A szlovákok folyamatosan fejlesztik a szolgáltatási színvonalat a nem villamosított vonalakon is: újabb huszonegy 861-es sorozatú dízelmotorvonat készülhet Ruttkán a ZSSK-nak (fotó: Korcsmáros Gábor)

A másodosztályú, százhatvan kilométer per órával használható személykocsikat 2018 júliusától a távolsági forgalomban tervezi bevetni a ŽSSK. A megállapodás egy további harminc járműre szóló, 57,85 millió eurós opciót is tartalmaz, mellyel a beszerzés összértéke 67,3 millió euróra emelkedne. A kocsikat saját büdzséből finanszírozza a vasúttársaság – jelenti a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.