Újabb intermodális vonatok a Maersknél
Madrid és a kínai Nansa között indít közvetlen vegyipari fuvarokat a globális logisztikai szolgáltató.
A spanyol fővárosból kelet felé induló zárt vonatok úttörője a Kína délkeleti részén található Kuangtung tartományban fekvő Nansa városáig megy; a Maersk az RTSB vasútvállalattal együtt szervezte a fuvart egy kínai vegyipari cég számára.
A szállítás teljes mértékben intermodálisan zajlik: az árut májusban kamionokkal továbbították a spanyolországi Cartagenából Madridba, ahol az összesen 37 negyven láb (12,2 méter) hosszú konténert egy fix hosszúságú tehervonatra pakolták át. A szerelvény a németországi Duisburgon keresztül érte el az uniós határt, a lengyelországi Małaszewicénél lépett át Fehéroroszországba (Belaruszba), majd onnan több ezer kilométert megtéve a napokban érte el a kínai Hofej városát. Nansába június végére, összesen harminckét nap után fut majd be.
A tengeri szállítás jelenleg kapacitási határai környékén üzemel, emiatt egyre több fuvarozó fordul az eurázsiai vasúti szállítási lehetőségek felé. A vegyipari szállítmányok számára ráadásul nagyon fontos a szállítási idő, nem engedi meg a többnapos késéseket. Ez a fajta szállítási mód összetett tulajdonságokkal bír, még sikeresebbé téve a vasúti szállítást Kínába, sőt, utat nyit a hasonló szolgáltatások felé is.
A Spanyolország és Kína közötti szállítások eddig meglehetősen problémamentesen zajlottak a Maersknél, ennek köszönhetően a cég egy újabb fuvart is felvett a szolgáltatások közé: Sanghajba szállítanak negyvenegy negyvenlábas konténert – számol be a Rail Freight.
(Nyitókép forrása: Rail Freight)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!