Negyvenhárom új nagy sebességű vasúti szerelvényt vásárol a DB
![ice6](/storage/26490/ice6.jpg)
A Deutsche Bahnnak így már négyszázötven ICE szerelvénye lesz. Az első ICE 3neo még az idén szolgálatba áll Németországban.
A német vasúttársaság fő célkitűzései közé tartozik, hogy az elkövetkezendő nyolc évben meg szeretné duplázni a vasúton utazók számát. A nagy sebességű vasútvonalak folyamatos bővítése is ennek a célnak az eszköze. A napokban kapcsolták fel a villanyt a legújabb nagy sebességű vasútvonalon Ulm és Wendlingen között, amivel további hatvan kilométerrel hosszabbodott a német nagy sebességű vasúthálózat. Decemberig egyelőre csak próbaüzemmódban használják a 250 kilométer/órás sebességre épített vasútvonalat, amely a Bajorország és Stuttgart közötti gyors vasúti összeköttetés része. A tagolt terepviszonyok miatt a vonalszakasz hosszának a fele alagútban vezet, a leghosszabb 8,8 kilométer hosszú.
A DB német vasúttársaság összesen negyvenhárom új nagy sebességű ICE 3neo típusú vasúti szerelvényt rendelt meg a Simens Mobilitytól másfél milliárd euró értékben. A szerelvények a harmadik generációs ICE szerelvények ráncfelvarrott változata. Egy korábbi megrendelés értelmében már folyamatban van a gyártásuk, akkor harminc ICE 3neót rendelt a Deutsche Bahn, amiből az első szerelvényt még az idén szeretnék forgalomba állítani. A két megrendelést összesítve hetvenhárom új, korszerű nagy sebességű szerelvénye lesz a németeknek. Ez azt jelenti, hogy 2030-ig a német vasúthálózaton cirkáló ICE szerelvények száma eléri a négyszázötvenet.
Az új megrendelésben szereplő szerelvények Velaro típusúak, s a 408-as jelölést kapták. Maximális sebességük 320 kilométer/óra, 439 ülőhely van bennük. Némi változtatást, újítást az előző tíípushoz képest azért kaptak: például az ablaküvegek jobban áteresztik a mobilhálózatot, s újak a poggyásztárolók is. Nyolc kerékpár elhelyezésére van lehetőség a vonaton. A gördülékenyebb és gyorsabb utascsere érdekében több ajtó is került a szerelvényre. A ráncfelvarrott ICE 3neo szerelvények először Észak-Rajna-Vesztfália és a dél-németországi célállomások között állnak forgalomba.
![ice7](/storage/26491/ice7.jpg)
![ice8](/storage/26492/ice8.jpg)
![ice10](/storage/26493/ice10.jpg)
![ice11](/storage/26494/ice11.jpg)
![ice2](/storage/26495/ice2.jpg)
![ice5-scaled](/storage/26496/ice5-scaled.jpg)
![ice4-scaled](/storage/26497/ice4-scaled.jpg)
![ice3](/storage/26498/ice3.jpg)
![1280px-Neubaustrecke_Wendlingen_Ulm](/storage/26499/1280px-Neubaustrecke_Wendlingen_Ulm.jpg)
![20211022_Filstalbruecke_Fotograf_Arnim_Kilgus_PANO0001_Panorama-2](/storage/26500/20211022_Filstalbruecke_Fotograf_Arnim_Kilgus_PANO0001_Panorama-2.jpg)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!