Újabb ország szavazott bizalmat a Vectronnak
A vasúttársaság 2016-ban írt ki tendert olyan villamos mozdonyok beszerzésére, amelyeket Dánián kívül a szomszédos Svédországban és Németországban is bevethet a DSB. Döntés a napokban született, ám azt még a dán kormánynak is jóvá kell hagyni. A megállapodás értelmében a német gyártó tíz évig felel a gépek karbantartásáért, mely igény szerint öt évvel meghosszabbítható. A kontraktus alapján a Siemensnek a DSB személyzetét is alkalmazni kell majd a karbantartási feladatok során – írja a Railway Gazette.
A DSB azért döntött a Siemens mozdonyai mellett, mert a Vectron bevált típusnak számít és megfelel a vasúttársaság elvárásainak. A kétszáz kilométer per óra legnagyobb üzemi sebességű, kétáramnemű gépek a dániai huszonöt kilovolt ötven hertzes váltakozó áramú háló zaton felül a Németországban és Svédországban alkalmazott tizenöt kilovolt 16,7 hertzes betáplálásról is képesek lesznek üzemelni. Ráadásul jóval nagyobb teljesítményűek (6400 kilowatt) és sokkal megbízhatóbbak lesznek, mint az általuk kiváltani tervezett, korosodó ME és MA sorozatú dízelmozdonyok – előbbieket január végén állította le a DSB, miután az egyik gép tengelyén repedéseket észleltek –, valamint az EA sorozatú villanygépek. A négytengelyes Vectronok indító vonóereje háromszázhúsz kilonewton.
A helyi vonatbefolyásolási rendszerekkel (STM-DK, LZB, PZB), valamint ETCS-sel is ellátott mozdonyok 2021-től állhatnak forgalomba. A DSB elképzelései szerint a gépek elsősorban a Dánia legnagyobb szigetére, Sjaellandra közlekedő, emeletes kocsikból álló regionális szerelvényeket fogják továbbítani – számol be az International Railway Journal.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!