Újabb Traxx3-asokat vesz a Railpool

iho/vasút   ·   2022.01.28. 15:00
railpool_traxx

A vasúti járművek lízingjét nyújtó cég tizenötöt szerez be az Alstom által nemrégiben felvásárolt Bombardier villamos mozdonyaiból.

A korszerű mozdonyokkal a Railpool olyan bérlőket céloz meg, akik Norvégiában, Svédországban vagy Olaszországban szeretnének szerelvényeket továbbítani. A napokban megkötött megállapodás opcionálisan további öt villanygép megrendelését is lehetővé teszi.

A korábban a Bombardier-hez tartozó, németországi, kasseli, valamint az Alstom olaszországi,  Vado Ligure-i üzemeiben megépítendő Traxx3-asokat kiegészítő dízelmotorral – az úgynevezett last mile funkcióval – is ellátják. Ennek köszönhetően kibővül a járművek hatóköre: felsővezeték nélküli vágányokon is közlekedhetnek, így a tolatási mozgásokhoz nincs szükség mozdonycserére. Az International Railway Journal információi szerint a villanygépek közül tíz váltakozó áramú (AC verzió) lesz, ezeket a skandináv piacra szánják, a másik öt gép pedig három kilovoltos egyenáramú (DC) kivitelben készül majd, olaszországi használatra. A mozdonyok 5600 kilowatt tartós, rövid ideig pedig 6000 kilowatt teljesítményre lesznek képesek. A skandináviai járművekre feltelepítik majd az egységes európai vonatbefolyásolási rendszer kettes szintjét (ETCS L2) is, előkészülve a rendszer 2023-as norvégiai élesítésére.

A Railpool és az Alstom, valamint a jogelőd Bombardier régóta közeli partnerségben állnak: a járműbeszerzéssel a lízingcég Traxx-flottáját már kétszázötvennél is több mozdony alkotja – számol be a Railway Gazette.

A lízingcég tempósan bővíti járműparkját: még szinte meg sem száradt a tinta a Siemensszel néhány hete kötött keretszerződésen, mellyel hetven, plusz opcionálisan további harminc Vectron mozdonyt vásárolnak.

(Nyitóképünk forrása: Railway Gazette)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Nagyvasút Vasút

Ha százötven vagy ötven éve képesek voltunk vasúti járműveket gyártani, akkor most is képesek vagyunk

Tevan Imre   ·   2024.09.18. 08:30

Az iparpolitikai támogatást is maga mögött érezve a Magyar Vagon célja a cégcsoport konszolidációja, majd a meglévő tudásra építve, akár nemzetközi együttműködések segítségével a képességek folyamatos fejlesztése, hogy az értékteremtési folyamat végén hajtással is fölszerelt vasúti járműveket állítsanak elő saját termékként.

Vasút Nagyvasút

Harminc új Vectront bérelne a ZSSK

Korcsmáros Gábor   ·   2024.09.11. 12:00

A szerződés betűje szerint előbb tizenöt mozdonyt bérelnének, amit később megvásárolhatnak, további tizenöt nagyvas bérlése pedig opció. A Gorillákat meg küldik nyugdíjba...