Ultragyors töltési technológia
A kísérleti üzemet a genfi repülőtér és a város kiálítási központja, a Palexpo között vezették be. A 135 utas szállítására alkalmas járművek akkumulátorát mindössze tizenöt másodperc alatt fel lehet tölteni. Az új töltőrendszerrel rugalmasabb és költséghatékonyabb infrastruktúra építhető ki.
Az ABB az UITP (Nemzetközi Tömegközlekedési Szövetség) 60. kongresszusán, Genfben jelentette be az együttműködést a város közlekedési cégével, az Ipari és Technológiai Fejlesztési Hivatallal és a genfi villamosközmű-társasággal. A kidolgozott TOSA (Trolleybus Optimisation Système Alimentation – trolibusz-teljesítmény optimalizálási rendszer) száz százalékban kibocsátásmentes, az áramot vízierőművek állítják elő. A rövid feltöltési idő miatt a buszok menetrendje nem módosul, nagy rugalmasságot ad az útvonalak változásában, és a vezetékek sem rontják a városképet. A buszok tetején elhelyezett lézervezérlésű töltőkar a megállókban csatlakozik a dugaszhelyre.
A vezeték nélküli töltési technológia és a fedélzeti motorhajtás az ABB fejlesztése, a megállókban elhelyezett gyorstöltőkön kívül a végállomásokon, garázsokban is mintegy 3-4 perc alatt lehet feltölteni a buszok akkumulátorait. A cég Magyarországon is üzemeltet gyorstöltőt, a budapesti Istenhegyi úti MOL-kútnál 15-30 perc alatt lehet egy elektromos autót 80 százalékosra feltölteni.