Útra kel az első Fecske

Molnár András   ·   2012.02.01. 13:00
lasztocska_lil

A nálunk ismert Dezsőnél robusztusabb, széles nyomtávú, és nem utolsósorban villamos hajtású motorvonatok első sorozatát 2009 decemberében rendelte meg az orosz vasúttársaság, így a németek figyelemre méltó sebességgel dolgoztak. A Lasztocskák kiemelt szerepet kapnak a 2014-es szocsi téli olimpia közlekedésének lebonyolításában, adta hírül az RZSD kommunikációs irodája.

Lasztocska (vagyis Kis Fecske) a látványterven…

A kifejezetten orosz pályákra fejlesztett Desiro RUS öt egységből áll, az első 38 példány Németországban készül, de a 2010 szeptemberében rendelt 16 darabot már Jekatyerinburgban szerelik készre, és a Sinara vasútipari céggel közös vállalat gyártja majd ott azt a további 240 vonatot is, amelyre egy évvel később, 2011 szeptemberében jelezték igényüket az oroszok, és amelyért közel kétmilliárd eurót fizetnek.

...és a valóságban. Formára nem olyan kecses, mint névadója</br>(képek: ©Siemens)

Szocsiban csak az első 54 Lasztocska juthat szóhoz, illetve utasokhoz: a nagyobbik tétel járműveit 2015 és 2020 között tervezik szállítani. Az első Fecskék karbantartását 2013-tól negyven évig a Siemens végzi: a munkaerőt az RZSD adja, a technológiát és a menedzselést a német óriás biztosítja, mintegy félmilliárd eurónak megfelelő rubelért. A technikai paraméterek: 1520 milliméteres nyomtáv, 160 kilométer per órás végsebesség, és a leírás szerint −40 °C-ig üzembiztos szerkezet.

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Városi vasút Autóbuszközlekedés

Nem tudja, mennyiért veheti igénybe a közösségi közlekedést március 1-jétől? Akkor irány az ujtarifa.hu!

iho/vasút   ·   2024.02.21. 13:00

Tájékoztató weboldalt indított a MÁV–Volán csoport a március 1-jével induló új tarifarendszerről, melyen többek között az új bérletekről és kedvezményekről, a 24 órás napijegyekről, valamint a fővárosi agglomerációt érintő közlekedési változásokról lehet informálódni.