Visszakötik a Baross utcát a trolihálózatba
Az elektromos terhelésnövekedés miatt fejlesztik a villamos betápláló kábeleket, új felsővezeték-szakaszokat építenek, a Kálvin téren új felsővezetéktartó oszlopokat telepítenek, a Szabó Ervin téren lévő oszlopokat pedig megerősítettre cserélik.
Az M3-as metró középső szakaszának felújítása során a 72M jelzésű trolibusz már 2020 ősze óta – ideiglenes jelleggel – az Orczy tér felől érkezve, a Baross utca–Szabó Ervin tér–Üllői út útvonalon, önjáró üzemmódban éri el a Kálvin teret, majd halad tovább a Múzeum körúton a Bajcsy Zsilinszky út irányába.
A mostani trolihálózat-fejlesztés részeként a Baross utcai – jelenleg használaton kívüli – troli-felsővezetéket ismét bekötik a hálózatba. Ennek köszönhetően a Harminckettesek tere–Kálvin tér közötti útvonalon is felsővezetékes üzemmódban, gazdaságosabban közlekedhetnek a trolik. A fejlesztésnek köszönhetően megbízhatóan üzemeltethető, hosszú, átszállásmentes és állandó trolibuszkapcsolat jöhet létre az Orczy tér–Kálvin tér–Deák Ferenc tér–Zugló vasútállomás útvonalon.
A munkák várhatóan az év végén fejeződnek be.
A „Budapesti trolibusz-járműbeszerzés és kapcsolódó infrastruktúra-fejlesztés” (IKOP-3.1.0-15-2017-00016) a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ egyik kiemelt közlekedésfejlesztési beruházása. A teljes projekt megvalósítását az Európai Unió az Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Program keretében a Kohéziós Alapból 3 milliárd 891 millió forinttal támogatja. A Támogatási Szerződés teljes összege a fővárosi önrésszel nettó 3 milliárd 991 millió 598 ezer 801 forint.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!