Visszatérhet a 44-es, lejöhet a hegyről a Fogas

iho   ·   2015.04.27. 16:15
00kicsi

A budapesti fejlesztéseket tartalmazó Balázs Mór-terv 2014 júliusában jelent meg. Az ember azonban úgy van vele: szép, szép ez a sok elgondolás, de vajon honnan jut rá pénz? Budapest közgyűlése április 29-én szavaz majd a projektlistán szereplő beruházásokról.

Az esztergomi vasútvonal felújításához szervesen kapcsolódik az 1-es villamos meghosszabbítása a Külső Bécsi úton, az új Aranyvölgy megállóhelyig, közvetlen átszállási kapcsolatot létrehozva a nagyvasút és a budapesti külső villamosgyűrű között északon is – a déli, kelenföldi hosszabbítás már napirenden van.

Aranyvölgy előkészítése 2013-ban<br>(fotó: Gálicz Zoltán)

Most már biztos, hogy a 4-es metró belátható időn belül nem fog Újpalotáig járni, jelen előterjesztés is a Keleti pályaudvartól építendő villamosvonallal számol, ami nemcsak a 44-es (és a Mexikói úti szakasszal a 67-es) villamosvonal rehabilitációját, hanem egy vadonatúj pálya építését is jelenti. A Körvasút alatti átvezetést viszont – a 14-es villamos Káposztásmegyerre vezető szakaszához hasonlóan – metró-kompatibilisre építenék, egy esetleges későbbi hosszabbítás előkészületeként. Az Origo információi szerint a MÁV-Start ismét foglalkozik a körvasúti személyszállítás gondolatával, így intermodális csomópont létesülne a mai „senki földjén”.

Életet lehelnének a Mexikói útba is<br>(Kemsei Zoltán felvételei)

Örök téma a Fogaskerekű (azaz a 60-as villamos) fejlesztése, meghosszabbítása a Széll Kálmán térig. A pálya – az eddigi javításokon túl is – teljes rekonstrukcióra szorul, és új vágánykapcsolatot kell kiépíteni a Fogas és a
Szilágyi Erzsébet fasor között. A jelenlegi végállomástól a Széll Kálmán térig hagyományos, adhéziós villamosként közlekedne a járat, ehhez többek közt új járművek beszerzése is társul.

Készül az új vágánykapcsolat a Széll Kálmán téren, mikor láthatjuk rajta a Fogast?

A költségvetési előirányzatok szerint a Külső Bécsi úti villamos tervezésére 2015-ben 84 millió 780 ezer, 2015-ben 103 millió 620 ezer; az újpalotai villamos tervezésére 2015-ben 264 millió 330 ezer, 2016-ban 714 millió 670 ezer; a Fogas fejlesztésének előkészítésére 2015-ben 100 millió 170 ezer, 2016-ban 233 millió 730 ezer forint jutna, ez mindösszesen másfél milliárd forintot jelentene. Amennyiben az IKOP-támogatást sikerül megszerezni, azzal az előkészítési projektre lekötött önkormányzati források kiválthatók lesznek.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk!

Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.