Vót: az utolsó répaszezon Petőfalván

Vörös Attila   ·   2017.10.21. 18:45
12_petohaza

Magyarországon a cukoripar az 1870-es években robbanásszerűen fejlődött: sorra nyíltak a gyárak és fejlődtek a répatermelő vidékek. Petőházán is felépült a cukorgyár, miután 1876-ban megnyílt a Győr–Sopron vasútvonal. Az iparvágány 1879-ben készült el, azóta özönlött ősszel a répa a háborúkat és a kommunizmust túlélt gyárba. A kétezres éveket azonban nem élte túl: a Magyar Cukor Zrt. 2007 őszén bejelentette a gyár bezárását, a következő évi szezonban már nem érkezett Petőházára cukorrépa, minden szállítmány Kaposvárt vette célba.

A 307-es Bobó húz ki a gyárból egy répaszeletekkel telerakott szerelvényt. A rakományt állateledelnek hasznosítják majd valahol. A képre kattintva galéria nyílik Vörös Attila fotóiból!

Petőházán a cukorgyár kiszolgálását a GYSEV végezte, két-három Bobó ilyenkor állomási tartalékként szolgált a városban. Képeinken a 307-es és a 308-as gépek dolgoznak, néha párban, ha nagy volt a vonat, vagy így fértek el...

* *

Fotós kollégánk magánszemélyeknek is vállal fotózást: esküvő, rendezvény, portré, családi képek műfajában keressék bátran Attilát az alábbi elérhetőségein!

Honlap: vorosattila.com
Facebook: Vörös Attila fotó
Instagram: vorosatil_ae
Mail: voriae@gmail.com

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.