787: csúszik a nagyobb változat
A Boeing a Dreamliner második, nagyobb verziójának, a 787-9-esnek 2013 helyett 2014 elejére csúsztatta az átadását. A Wall Street Journal a vállalat harmadik negyedévi mérlegjelentését idézi: miután végre sikerült az alapverzió első két példányát leszállítani a kibocsátó légitársaságnak, lezárták a hosszabb hatótávolságú kompozit repülőgép tervezését.
Míg a most készült 787-8-asok 210–250 utast szállítanak, addig a 9-es 250–290 utast. A 787-9 elsőnek az Air New Zealandnál repülne, és már a légitársaságtól nyáron kiszivárgó hírek is jelezték a csúszást. Akkor a Boeing vezérigazgatója, Jim McNerney még a 2013-as átadást emlegette, bár ő is utalt a dátum körüli bizonytalanságra, arra, hogy a gyártónak nem mindig könnyű tartani a vállalt határidőket.
Mint ismeretes, a 787-es program több mint hároméves csúszással jutott el az első gép forgalomba állításáig, ami ezekben a napokban történt meg az ANA egy speciális charterjáratával, az új gép a Tokió–Hongkong–Tokió útvonalon mutatkozott be az utasoknak.
A késések miatt ugyanakkor az Air New Zealand, Rob Fyfe vezérigazgató bejelentése szerint, újabb kompenzációkat akar a gyártótól, és most már csak 2014 közepére számítja az új gép átvételét.
Mint azt a szakmai közvélemény az elmúlt napokban megtudhatta ugyancsak a harmadik negyedévi jelentés bázisán, a Boeing a költségek megugrása és a légitársaságoknak fizetendő kompenzációk, illetve kényszerű árengedmények miatt csak 1100 példány eladása után várhat profitot az egyébként forradalmian új szélestörzsű konstrukciótól.