787: szolgálatra készen!

iho/repülés   ·   2011.08.08. 11:15
nyito

A JA801A lajstromjelű repülőgép 264 üléses elrendezést kapott, amely a regionális és Japánon belüli repülésekre megfelelő kialakítás. A kisebb távolságú, a regionális repülések mellett oktatásra és továbbképzésre beállított, újabb 787-esek 222 utasüléssel szállnak majd fel.

A típus a Tokió Narita–Hong Kong közötti járaton debütál chartergépként, majd hamarosan a Japánon belüli forgalomban is megjelenik, a Tokió Haneda–Hirosima, illetve a Tokió Haneda–Okayama járatokon. Ezeket az útvonalakat használják majd a pilóták és az utaskísérők továbbképzésére, oktatására és vizsgáztatására is, mielőtt a gépekkel a regionális útvonalak repülését is megkezdik. Ezek a rövid távú, szomszédos országokba irányuló, regionális járatok 42 business és 180 turista üléssel repülnek majd.

Az ANA új gyöngyszeme <br>(fotó: Boeing)

A most bemutatott gép a nyolcadik, ZA101-es jellel is ismert példány, amelyet a tesztrepülések után felújítottak és a légitársaság kívánságának megfelelő berendezéssel és látványos festéssel láttak el. A business class-re 12 Sicma Majesty-ülés kerül, míg a turistaosztályon 2-4-2 soronkénti elosztással összesen 252 Sicma AIRgonomic FX ülés várja az utasokat.
A nagy távolságú nemzetközi járatokra már 46 Sicma Skylounge ülés (1-2-1 és 1-1-1 elrendezéssel) jut a business, illetve 112 Sicma AIRgonomic FX a turistaosztályra.

A gépre eddig két pilóta szerzett teljes jogosítványt, további 18-20 pilóta típusátképzése folyamatban van. A tervek szerint a gépek Tokió Haneda repülőteréről még 2012. márciusának vége előtt megkezdhetik az európai és az amerikai útvonalak repülését.
Az ANA összesen 55 787-est rendelt meg, s a pénzügyi év végéig, 2012. március 31-ig a tervek szerint a JA801A mellett 11 újabb 787-est is hadrendbe állít.

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

KLM: százötven nyári célállomás

iho/repülés   ·   2024.03.10. 12:00

A holland királyi légitársaság a nyári menetrendi időszakban hét százalékkal több ülőhelyet kínál az elmúlt év azonos időszakához képest, így a felkínált kapacitás minimálisan marad csak el az eddigi rekordot jelentő 2019-es szinthez képest.