A Cessna kalandja az európai hatósággal

iho/repülés   ·   2012.04.28. 18:40
cim2

A Cessna nem mondott le a Cessna 162 Skycatcher európai forgalmazásáról, annak ellenére, hogy az európai hatóságokkal való vitája miatt kénytelen volt visszaküldeni a vásárlók előlegeit - jelentette be az amerikai cég alelnöke Friedrichshafenben, a szokásos évi kisgépes kiállításon.

A Skycatcher, a legfontosabb új típus, amit a Cessna az elmúlt években kifejlesztett, és amely megjelent a kisgépes-GA piacon, most mutatkozott be a németországi Aero 2012 kiállításon az európai nagyközönségnek. Ugyanakkor már lettek volna itteni vevői is, mint ahogy a gépecske az amerikai cég egyik legsikeresebb termékének mutatkozik.

(fotók: Cessna)

A Cessna ezt a könnyű, fémépítésű egymotorost javasolja korábbbi típusai helyett a repülőiskoláknak és bárkinek, aki viszonylag olcsó kisgéphez szeretne jutni a 600 kiló alatti kategóriában. A gépből tavaly az egyébként nem túl jó állapotban lévő kisgépes piacon már 169 példányt adtak el, annak ellenére, hogy az ára a korábban ígért 100 helyett 150 ezer dollárra nőtt.

Az európai érdeklődés ellenére a cég azért állította le az itteni forgalmazást, mert egyelőre nem sikerült megállapodásra jutnia az európai légügyi hatósággal a típus besorolásáról. Az Egyesült Államokban létezik ugyanis egy olyan úgynevezett LSA azaz Light Sport Aircraft kategória, amelynek gépei nem kell, hogy típusalkalmassági vagy gyártási hatósági engedéllyel rendelkezzenek. Az EASA, az európai hatóság azonban nem tekint el ezektől.

Jodi Noah, a Cessna egymotoros légcsaros gépekért felelős alelnöke a kiállításon elmondta: tovább zajlanak a tárgyalások az EASA és a cég között az európai eljárásokról, annak érdekében, hogy aa típust forgalmazni lehessen a kontinensen. A Cessna azért juttatta vissza az előleget a megrendelőknek, mert nem akarta kitenni klienseit „olyan folyamatoknak, amelyekre nincs ráhatással”.

Kapcsolódó hírek