A leghosszabb kékvillogós

Ács Attila   ·   2013.07.05. 11:30
Rettungsbus-46

A busz szirénával ritka, mint a fehér holló, kiváltképp ha egy városi járműről van szó – hazánkban például nincs is ilyen. Nyugat-Európában valamennyivel elterjedtebbek ezek a járművek – általában csapatszállításra, mozgó őrsként vagy mobil kórházként használják őket, ám amivel most rukkoltak elő Németországban, az abszolút különlegességnek számít.

fotó: www.skverlag.de

Egy csuklós MAN NG 313-at alakítottak mentőbusszá, vagyis kék villogókkal, szirénával és speciális fóliázással látták el a járművet, így igazán egyedivé vált a 18 méteres óriás. A tervek szerint akkor fogják bevetni, ha sok embert kell egy adott helyszínről elszállítani (például vonatbaleset vagy egy épület evakuálása), egyébként normál, menetrend szerinti járatként fogja tengetni mindennapjait.

Veszély esetén értesítik a speciálisan kiképzett sofőrt, aki letessékeli az utasokat (értük később pótlóbusz érkezik), a mentőbusz pedig szirénázva elviharzik az esemény helyszínére, ahol felveszi a sértetlen vagy kisebb sérüléseket szenvedett embereket (maximum 130 főt) és a kívánt helyre szállítja őket.

A projektet körülbelül 60 ezer euróból valósították meg, míg egy vadonatúj busz 320 ezer euróba került volna.


Kapcsolódó hírek

Vasút Közút Nagyvasút Autóbuszközlekedés

Szombattól július végéig karbantartják Rákosrendezőt, jelentősen változik a közlekedés az esztergomi, a szobi és a veresegyházi vonalakon

MÁV/iho   ·   2025.06.21. 08:00

A vonatok fővárosi végállomását a Nyugati pályaudvarról külső állomásokra helyezik át: az esztergomi vonatok Angyalföldig, a szobi és a veresegyházi vonal járatai Rákospalota-Újpestig közlekednek. Pótlóbuszok helyett a sűrűbb helyközi buszjáratokat és a BKK járatait lehet majd igénybe venni.