A WinGD ammóniával működő kétütemű hajómotort dobott piacra

A motort a HD Hyundai Heavy Industries Motor- és Gépészet Üzletága építette meg, és a dél-koreai Mipo hajógyárban készülő négy PB-gáz/ammóniaszállító-hajó egyikére telepítették.
Ezzel a svájci, a tengerhajózás energiahatékony ökoszisztémának létrehozásában és fenntartható energiarendszerek kialakításában jeleskedő WinGD az első konstruktőr, amely ammóniával működő, kétütemű hajómotort dobott piacra: az X52DF-A típusú motort a 46 ezer köbméter befogadóképességű, PB-gázt és/vagy ammóniát szállító, a belga Exmar hajóstársaság megrendelésére épített négy testvérhajó egyikébe építették be. A WinGD laboratóriumi tesztmotor-futtatásainak eredményeit a Hyundai mérései is megerősítették: az alacsony kibocsátás és a dízelmotorokhoz hasonló hatékony teljesítmény versenyképes megoldást kínál az ammóniát üzemanyagként felhasználni kívánó üzemeltetőknek.
A meggyőző eredmények alapján megkockáztatható a kijelentés, az ammónia üzemanyagként történő felhasználása kulcsfontosságú szerepet játszhat a tengerhajózás dekarbonizációjában. Mivel az ammónia a nitrogén és a hidrogén vegyülete, azaz nem tartalmaz szént, megújuló villamos energiával előállítva akár kilencven százalékkal is csökkentheti az üvegházhatású gázok kibocsátását a hagyományos üzemanyagokhoz képest.
A WinGD székhelye a svájci Winterthurban található, és kezdetekben a Sulzer dízelmotorgyártó üzletágaként működött.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!