Air France-tervek: bővülő hálózat és géppark, de jósolni nehéz...
A második legtöbb járat Európában, de a vasúttal is könnyen elérhető belföldi célpontokat törlik. Szeptemberben jönnek az első A220-asok.
A CAPA légiközlekedési tudásközpont márciusi Live konferenciasorozatának vendége volt Anne Rigail, az Air France vezérigazgatója, aki ismertette a társaság helyzetét, és rövidtávú terveit.
Az Air France felkínált kapacitása jelenleg közel negyven százaléka a 2019 márciusinak, az Eurocontrol adatai szerint jelenleg a második legtöbb járatot biztosító légitársaság vagyunk Európában. Ennek oka, hogy a hálózat kiegyensúlyozott, ugyanúgy lefedi a családlátogatók (VFR), valamint az üzleti célú utasok és turisták igényét is, emellett rendkívül erős az afrikai és Karib-térségbeli jelenlét.
Az előzetes foglalások alapján ma már nem lehet előrejelzést adni arról, hogy milyen forgalomra lehet számítani, mert az ügyfelek csak pár héttel az utazás előtt veszik meg a jegyeket.
Ennek oka az utazási szabályok folyamatos módosulása, ezért az Air France nem ad ki teljes éves előrejelzést a várható kapacitásokról.
Az oltási programok előre haladtával a második, harmadik negyedévben lehet számítani erősebb fellendülésre, az Air France folyamatosan tölti fel az újabb járatokat a menetrendbe, de változások még lehetnek. Minden elindított járatnak fedeznie kell a nem fix költségeket, ebben a légi áruszállítás iránti kereslet nagy segítségünkre van. A járvány előtt az áruszállításból a bevételek tíz százaléka, most a fele származik, ez is hozzájárult ahhoz, hogy sikerült a hálózat több mint hetven százalékát fenntartani.
A pandémia megmutatta, hogy a gyűjtő-elosztó központok üzemeltetésén alapuló modell ellenálló volt, és van jövője. Az Air France ezért erre épít az újrainduló járatok esetében is, ugyanakkor fenntarthatósági és versenyképességi okokból a francia belföldi hálózat átalakul. Párizs-Orly repülőteréről nem lesz járat olyan városba, amely 2,5 óra alatt gyorsvasúttal elérhető, a belföldi járatokat elsősorban az Air France HOP! látja el amellett, hogy nemzetközi járatokat is teljesít majd.
A diszkont légitársaságokkal továbbra is a nem gyűjtő-elosztó modellben működő Transavia fog versenyezni főleg európai hálózattal. A légitársaság negyven gépes flottájához két-három éven belül újabb huszonöt repülőgép csatlakozik.
Idén szeptemberben megérkeznek az első Airbus A220-300-asok, amelyek főként a belföldi forgalomban teljesítenek majd szolgálatot,
és huszonöt százalékkal alacsonyabb károsanyag-kibocsátás és fogyasztás mellett üzemeltethetők azokhoz az Airbus A318-as és A319-es modellekhez képest, amelyeket ezzel a géppel cserélünk le. Összesen hatvan vásárlására szerződtünk, és mindegyiket át is fogjuk venni. Ugyanígy, zavartalanul halad az Airbus A350-esek átvétele is, a szélestörzsű gépből harmincnyolc érkezik az Air France flottájába.
Elengedhetetlen emellett a fenntartható forrásból származó üzemanyag (SAF) használata is, mert a hosszútávú járatoknál a kibocsátásmentes technológia még egy ideig nem áll majd rendelkezésre – idézi az Air France szerkesztőségünkhöz eljuttatott közleménye a társaság vezérigazgatóját.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!