Air France–KLM: vesznek hét A350-est, ebből négy cargo
Folytatják a szélestörzsű flotta megújítását.
Az új repülőgépek kötelező érvényű megrendelését az igazgatóság is jóváhagyta.
Az áruszállító Airbus A350F-eket a KLM Csoport megbízásából a cég leányvállalata, a Martinair Cargo üzemelteti majd. A schipholi repülőtérre kerülő új repülőgépekkel a jelenleg szolgáló Boeing 747F-eket cserélik le.
Az Air France–KLM 2021 decemberében már rendelt négy Airbus A350F-et. A Martinairhez és az Air France-hoz kerülő példányok leszállítása 2026 második felében kezdődik, így mindkét légicég a típus első üzemeltetői között lesz. A Rolls-Royce Trent XWB-97-es hajtóművel szerelt A350-esek a Boeing 747-hez képest negyven százalékkal alacsonyabb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett üzemeltethetők, emellett ötven százalékkal halkabbak is.
A most megrendelt három személyszállító A350-900-as az Air France flottájába kerül, a francia vállalatnál negyvenegyre nő az A350-flotta. Az újonnan érkező példányokkal a Párizs–Charles de Gaulle Nemzetközi Repülőtéren állomásoztatott, idősebb szélestörzsű gépeket cserélik le.
Az első gép várhatóan 2024-ben érkezik meg ebből a megrendelésből.
A flottamegújítás fenntartható forrásból származó kerozin (SAF) mellett az egyik legfontosabb eszköz az Air France–KLM kezében a szén-dioxid-kibocsátás csökkentése érdekében. A cégcsoport korábban azt vállalta, hogy a 2019-es szinthez képest 2030-ra egy utaskilométerre vetítve harminc százalékkal csökkenti az emissziót.
Benjamin Smith, az Air France–KLM vezérigazgatója azt mondta, a flottába való befektetés a jövőbe való befektetés is.
– A KLM és az Air France áruszállítási üzletága rövidesen a leghalkabb és legmodernebb cargo repülőgéppel gazdagodik. Ez a befektetés is bizonyíték arra, hogy hiszünk az áruszállítási piac fenntartható bővülésében.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!