Akkumulátor-nyomozás: az első próbarepülés
Eseménymentesen zárult az első tesztrepülés annak kiderítésére, mi okozta az akkumulátortüzeket januárban a JAL és az ANA egy-egy Dreamlinerének a fedélzetén.
Mint arról korábban beszámoiltunk, miközben az incidensek miatt a teljes közforgalomban lévő Boeing 787-es flottát, mind az ötven gépet a földhöz szögezi a hatóságok által elrendelt repülési tilalom, a Boeing az amerikai légügyi hivataltól engedélyt kapott próbarepülések végrehajtására. A másik vizsgáló szervezet, az NTSB ugyanis eljutott ugyan a hiba keletkezésének pontos helyéig, de hogy az adott akkumulátorcellákban miért keletkezett rövidzárlat, majd ennek következtében hőelfutás, azt a laboratóriumi kísérletek sem tisztázták.
A Boeing szerint a légipróbák során létrehozhatók mindenféle olyan hőmérslékeli, pára- és vibrációs kürülmények, nyomások, amelyek a repülés közben előállhatnak, és netán kiválthatják a hibát.
A tesztrepülésre a Boeing a még a légialkalmassági engedélyért folytatott berepülés során használt gépek egyikét jelölte ki, a ZA-005 sorozatszámű 787-es jelenleg az egyetlen példány, amely a prototípusok közül repülőképesen a gyártó rendelkezésére áll.
A tesztrepülést a Seattle környéki tengerszoros, a Puget Sound majd a szárazföld felett hajtották végre, az időtartama két óra 21 perc volt, a FlightAware adatai szerint a repülés csúcsmagassága 36 ezer láb volt. A gép a Seattle-től közvetlenül délre felvő Boeing Field repülőtéren startolt és ott is szállt le.
A Boeing közleménye szerint a fedélzeten 13 személy volt, a cég pilótái és szakemberei. A személyzet szerint a repülés eseménymentes volt, az akkumulátorokról nyert adatokat a vizsgálat természete okán nem hozták nyilvánosságra. A próbarepülések folytatódnak.