Alapdíjas kikötők Budapesten

MTI   ·   2013.04.25. 15:15
A képviselők 22 igen, ellenszavazat nélkül és hét tartózkodás mellett fogadták el a javaslatot. Megváltozik a díjszámítás módja, így minden kikötőben alapdíjat kell fizetni. Ezen felül kikötői osztályokat, Budapesten belüli elhelyezkedést és ezekhez tartozó szorzószámokat határoznak meg, és figyelembe veszik a hajó partra vetített hosszát is. Az eddig meglévő közforgalmú és nem közforgalmú állóhajó, vagy úszó létesítmény mellett új osztályok is megjelennek. A rendelet meghatározza az engedélyezhető kikötői osztályokat és rögzíti, hogy egyes funkciókat mely partszakaszokon lehet engedélyezni.
A rendelet szerint az elsődleges cél, hogy a jelenlegi kikötőhasználati bevételek növekedésével a Duna-parti területek fejlesztésére több forrást biztosítsanak, emellett mérséklik a korábbi fizetési rendszer aránytalanságait, a városfejlesztési elképzelésekhez igazodva rögzítik a fővárosban kiköthető hajók funkcióit, és előkészítse a Fővárosi Önkormányzat saját kikötőinek létesítését.
A rendelet a kihirdetését követő napon lép hatályba.

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.