Állami támogatás nélkül nem megy a REA
Pályázat nélkül nyerte el a Weekendbus Zrt. a ferihegyi repülőtér és a belváros között közlekedő járat üzemeltetését – írta a Népszabadság januárban. Már ekkor tudni lehetett, hogy a szerződés a soros EU elnökség idejére szól, de ha az új viszonylat beválik, akkor évekre meghosszabbíthatják a megállapodást. Ez nem vált be sajnos.
A Weekendbus jelentette be honlapján a járat szüneteltetését. Már az indulásnál sejteni lehetett, hogy a főváros nemzetközi repülőterét kiszolgálni hivatott járat a fejlesztési minisztérium támogatása nélkül – az egyébként jó kezdeményezés ellenére – életképtelen. Elsősorban ez a semmilyennek nevezhető utastájékoztatásnak volt köszönhető, hiszen csak a megállókban tájékozódhattak a leendő utasok egy kiragasztott A5 méretű matricáról. Az NFM az általa támogatott járatról pedig csak egy közleményt adott ki a sajtónak, ezzel le is tudta „gyermeke” promotálását.
A járat eredeti célja az lett volna, hogy az uniós elnökség idejére idelátogató külföldi diplomaták és újságírók ezen szolgáltatást igénybe véve átszállás nélkül jussanak be a belvárosba és vissza a repülőtérre. A buszok ezek ellenére szinte teljesen üresen pörögtek. Alig lehetett olyan kocsit látni, amelyen öt embernél több utazott volna. Ez nemcsak a reklámok teljes hiánya miatt következett be, hanem azért is, mert a jegyár fix és igen borsos volt a maga 1400 forintos árával.
A hazai autóbuszgyártók is keserű szájízzel nézték az indulást, mert az üzemeltető a buszok vásárlásánál nem vette figyelembe, hogy Magyarországon is van autóbuszgyártás, és az uniós elnökség idején miért nem a hazai ipar járműveit prezentáljuk az elnökség vendégeinek? Így végül a járaton nem itthon gyártott autóbuszok jelentek meg, hanem az igen nagy múltra visszatekintő török Otokar által gyártott Kent 290 LF típusú autóbuszok. A négy REA busz végül az egyetlen Weekendbus által üzemeltetett Budapest–Csömör viszonylatra került.