Angol ízek, magyaros környezetben

iho/közút   ·   2016.08.14. 11:15
speedys_kicsi

Körülbelül tíz évvel ezelőtt fogalmazódott meg bennem a gondolat, hogy mekkora poén lenne csinálni egy „7-173 Gyros” nevű mobil kajáldát, a bázisjármű természetesen egy piros fejű BKV-s Ikarus 280 lett volna. A járatokat aztán átszámozták, a buszokat átfényezték vagy leselejtezték, így ezen a fergeteges nyelvi játékon alapuló ötletem valószínűleg örökre a feledés homályába vész, lassan alig lesz, aki értené.

Szerencsére viszont más fejében is kavarogtak hasonló gondolatok; még pár héttel ezelőtt, az angol „BKV-s” Ikarus 480 bemutatásakor hívta fel a figyelmem a busz tulaja, hogy van még ott a környéken egy Ikarus, ami érdekelhet. Sajnos mára nem sok maradt ebből a típusból, az N16 WAL rendszámot viselő jármű például annak köszönheti az életét, hogy mobil hamburgerezővé alakították.

A magyar büfékocsi Angliában. A képre kattintva galéria nyílik (fotók: facebook.com/speedylees)

A busz 1994-es gyártású, 2013-ban vásárolta meg a tulaja 2000 fontért és további 19 ezer 500 fontot költött rá, mire elnyerte a jelenlegi formáját. Az első részen tizenhat személyt tudnak egyszerre vendégül látni, hátul pedig egy minden igényt kielégítő konyhát alakítottak ki. Három hónap telt el, mire a normál városi buszból mobil kajálda lett.

A buszról további képek és információk a Speedys Burger facebook oldalán találhatók.

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Mentés

Kapcsolódó hírek

Blog Kocsiállás

Adigeföld, az egyik utolsó Ikarus-fellegvár

Gács Péter–Schmidt L. Valentin   ·   2025.01.19. 18:00

Az utóbbi években nemcsak hazai közszolgáltatók flottájában, de az egykori keleti blokk területén is szinte kivétel nélkül nyugdíjazták a magyar márka méltán legendás 200-as sorozatát. Délnyugat-Oroszországban van azonban egy közlekedési vállalat, ami kivételt jelent.