Április közepétől szállít utasokat Salgótarján elektromos busza

iho/zöldút   ·   2019.04.11. 20:40
400px_byd_salgotarjan

Több, mint négy hónapja megérkezett a nógrádi megyeszékhely, és egyben az ország első, BYD típusú elektromos autóbusza, amely külön érdekessége, hogy a komáromi gyártóüzemben készült. Salgótarján döntéshozó testülete a KMKK Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ Zrt.-vel létrehozott üzemeltetési megállapodás részeként azt is meghatározta, hogy merre fog járni az autóbusz, tudósít Salgótarján hírportálja, a 3100.hu oldal.

Az új busz munkanapokon közlekedik majd. Az elektromos meghajtású jármű egy-egy új járattal szolgálja ki délutánonként a zagyvarónai és baglyasaljai viszonylatokat, lesz egy új járat – szintén délután – a 3C-s vonalán és két új járat a 3-as viszonylaton is.

Rásegítő járatként enyhíti majd a zsúfoltságot napközben a 4-es, 6-os, 36-os és 46-os járatok útvonalán, illetve más dízelüzemű buszok helyett megfordul Zagyvaróna, a Kemerovó, az Ipari Park, valamint Idegér és a Rokkant-telep felé is.

A BYD által gyártott, decemberben érkezett elektromos autóbusz a hozzá tartozó töltőállomás kiépítésével együtt 145,5 millió forintba került, amit a hazai költségvetésből érkezett 1,5 milliárd forintos rendkívüli kormányzati támogatásból finanszírozott az önkormányzat. A teljes mértékben elektromos működésű, nulla károsanyag-kibocsátással közlekedő, 12 méter hosszú, kéttengelyes, háromajtós, egy feltöltéssel akár 250 kilométert megtenni képes szóló autóbusszal április 15-től találkozhat majd a salgótarjáni utazóközönség.

Kifut a telepről de már utasokat is szállít április 15-től Salgótarján új, elektromos busza (fotó: pressinform)

* *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Közlekedésfejlesztés Nagyvasút Közlekedéstervezés

Knorr-Bremse Virtuális Tervező Laboratórium tíz éve az oktatás és kutatás szolgálatában

iho   ·   2024.11.09. 08:35

Egytizedére redukált tömegű fékpanel-alaplap, additív technológiával előállított prototípusok sora, hétszázhetven MSc hallgató és tizenöt doktorandusz: ezek beszélnek a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemen működő virtuális tervező labor és a Knorr-Bremse Budapest együttműködésének első tíz évéről.