Ausztrál cégcsoporttal bővült a Siemens
A Siemens megvásárolta az ausztráliai perth-i székhelyű MRX Technologies-t, és tovább bővíti kínálatát a digitalizáción alapuló előrejelző karbantartás területén. A csoportot alkotó vállalatok a JRB Engineering Pty Ltd., az MRX Technologies Ltd., az MRX Rail Services Pty Ltd. és az MRX Rail Service UK Ltd. A megszerzett céget jogilag független társaságként fogják irányítani a Siemens Mobility divízióján belül. A tranzakciót még ebben a hónapban lezárják.
Az MRX Technologies 1996 óta kínálja szolgáltatásait a vasúti rendszerek gyártóinak és üzemeltetőinek. A cég széles körű portfólióval rendelkezik a gördülőállomány alkotóelemek és a vasúti infrastruktúra digitalizált állapotfelügyelete területén. Az állapotfelügyelettel nyert nagy mennyiségű mérési adatot arra használják, hogy optimalizálják a vasúti rendszerek karbantartását és költséghatékonyabbá tegyék azokat.
– A Siemens az állapotalapú és előrejelző karbantartásra összpontosítja figyelmét. Az alkotóelemek és rendszerek digitális felügyelete, valamint az eredményül kapott óriási adathalmaz elemzése lehetővé teszi a szakembereinknek, hogy már a korai szakaszban felismerjék a problémák forrásait. Az MRX Technologies megszerzésével egy rendkívül hozzáértő partnerre teszünk szert a vasúti rendszerekkel kapcsolatos mérési adatok teljes spektrumának összegyűjtéséhez, ami központi diagnosztikai rendszerünk alapját képezi – jelentette ki Johannes Emmelheinz, a Siemens vasúti szolgáltatások üzletágának igazgatója.
– A célunk az, hogy még a korábbinál is magasabb rendszer-elérhetőséget kínáljunk ügyfeleinknek. A szervizelés szempontjából fontos adatok digitalizációját összekapcsolva a Siemens adatelemző rendszerével és szakértelmével az iparág egyedülálló termékét kínáljuk. Közösen a digitális jövő felé kormányozzuk a vasúti iparágat – mondta Jim Blair, az MRX Technologies ügyvezető igazgatója.
A gördülőállomány és a vasúti infrastruktúra előrejelző karbantartása egyre fontosabb. Ma az üzemeltetők gördülőállományuk és infrastruktúrájuk száz százalékos rendelkezésre állását igénylik, mivel a meghibásodások pénzbe kerülnek, késéseket okoznak és bosszúságot jelentenek az utasoknak, a szállítmányozó cégeknek és a teherfuvarozási ügyfeleknek is. A vasúti rendszerek üzemeltetői a karbantartási felelősséget egyre inkább a gördülőállományt gyártó cégekre hárítják. Éppen ezért az új gördülőállományra vonatkozó megrendelések gyakorta hosszú távú karbantartási szerződésekkel párosulnak, amelyek hatálya olykor a tervezett rendszer életciklusának végéig terjed.
A Siemens a gördülőállomány, infrastruktúra és szervizelési szolgáltatások egykapus szállítójaként egy speciális központot működtet Németországban, Münchenben, a Mobilitási Adatszolgáltató Központot. Ebben a központban a gördülőállomány és a pályamenti berendezések által folyamatosan gyűjtött és továbbított nagy mennyiségű adathalmazt egy központi diagnosztikai rendszer elemzi. Ezen elemzések alapján készülnek a rendszerhibákkal kapcsolatos korai előrejelzések, valamint a sürgős vagy ütemezett karbantartásra vonatkozó ajánlások, amelyeket aztán elküldenek a Siemens karbantartó műhelyeiben dolgozó műszaki szakembereknek, valamint az üzemeltetőknek.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!