Az Alstom közreműködésével bővül a kanpuri metró

iho/vasút   ·   2025.06.08. 12:00
_india_

Az India 11. legnagyobb urbanizációs körzetét feltárni szándékozó hálózat I. folyosója öt új állomással gazdagodott. Az új járművek és a biztosítóberendezések szállítója az Alstom.

Mint elvileg minden fejlesztésnek, a kanpurinak is az adott az értelme, hogy minél több utast lehessen kiszolgálni, lehetőleg minél magasabb színvonalon. Az Alstom metrószerelvényei és a kommunikációalapú vonatvezérlési rendszer (communications-based train control, CBTC) központi szerepet játszanak ebben a bővítési fázisban – az üzemeltető Uttar Pradesh Metro Rail Corporation (UPMRC) nagyban gondolkodik, folyamatosan dolgozik a kétvonalasra (narancssárga és kék vonal), és 32,4 kilométer hosszúra tervezett hálózat kiterjesztésén. A kanpuri metró a maga nemében egyébként is csúcstartó, az építésének megkezdését (2019 novembere) követően két évvel, 2021 decemberében megnyílt az első szakasza.

A metróüzem összes szerelvényét az Alstom a gudzsaráti Savliban létesített üzemében építették. Ez a telephely kulcsfontosságú szerepet játszik India vasútijármű-gyártásában, amit a kormány a Make in India, valamint az Atmanirbhar Bharat (Önellátó India) programok keretében támogat. A szerelvényeket az Alstom hyderabadi mérnöki központjában tervezték, a CBTC jelzőrendszert pedig közösen fejlesztették ki az indiai Gurugrámban és a thaiföldi Bangkokban.

A háromkocsis szerelvények alá a Bombardier Transportation időkből származó Flexx Tronic forgóvázakat bújtatják, és a járműveket Mitrac hajtási-, vezérlési rendszerrel látták el. Eddig negyven metrószerelvény jelenti a kanpuri flottát, és a projekt keretében összesen 67-et (201 kocsit) terveznek forgalomba állítani.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek