Új Pendolino-rekord Prága és České Budějovice között
Egy óra 25 perc menettartam, 116 kilométer per óra átlagsebesség.
Egy óra 25 perc menettartam, 116 kilométer per óra átlagsebesség.
Bemutatták ugyanis az új, 200 km/óra engedélyezett legnagyobb sebességű Coradia Stream regionális motorvonatot.
A dán nemzeti vasút százötven ötkocsis, kétszázas tempóra képes villamos motorvonatot vásárol az Alstomtól, a szerelvényekkel teljesen átformálják az intercity- és regionális flottát.
A német regionális vasúttársaság emeletes vonatainak szállítása csaknem két éve halasztódik. Az elsőt végre már Alsó-Szászországban tesztelik.
A lengyel nemzeti vasúttársaság távolsági közlekedésért felelős ága negyvenkét kétszintes, kétszázas tempóra képes villamos motorvonatot szerez be a francia gyártótól.
A fejlesztésnek köszönhetően a cseh magánvasút visszaadhatta az ausztriai közlekedéshez bérbe vett Vectronokat is.
A huszonhat szerelvényhez most nyolcévnyi karbantartást és alkatrészellátást is megrendelt a brit vasúttársaság.
A szerelvények a keleti parti nagysebességű vonalon, a Washington DC-t Philadelphián és New Yorkon át Bostonnal összekötő Northeast Corridoron emelik az amerikai nemzeti vasúttársaság prémiumszolgáltatásának színvonalát.
A hibrid Regiolis H2 már a harmadik hidrogénes motorvonat-változat, amit kipróbálnak a franciák a népszerű cseh próbapályán. A cél a típusengedély megszerzése.
Hitachi, Stadler, Siemens, Alstom – már a személyvonati központi vonó- és ütközőkészülék vonatkozásában is ott találjuk a legnagyobb gyártókat a Knorr-Bremse megrendelői között. 2019 óta folyik az az átfogó innovációs projekt, amely a személy- és tehervonati csatlakozók tekintetében is komoly mérföldkőhöz érkezett az elmúlt években.
Az elmúlt hétvégén zajlott a modern vasút kétszáz évét ünneplő, The Greatest Gathering elnevezésű rendezvény az Alstom derby-i üzemében, több mint száz kiállított járművel és több tízezer látogatóval.
A gépeket nemcsak használni fogják a románok: karbantartási szerződést is kötöttek a gyártóval.
A belga nemzeti vasúttársaság akár hatszáz AM30-as villamos motorvonatot vásárolhat a baszk gyártótól, 3 milliárd 400 millió euró összértékben.
A Project Proxima Velvet márkanéven, 2028-ban indítja szolgáltatását, a cég független, nagysebességű (vonatokat üzemeltető) vasúttársaságként pozícionálja magát.
Az „Egy hihetetlen rajongótábor: a Thomas, a gőzmozdony hatása” című dokumentumfilmet a nyáron mutatják be Derbyben, a világ legnagyobb történelmi és modern vasútijármű-kiállításán, a The Greatest Gatheringen.