Az öreg harcos megfiatalodott

iho/vasút   ·   2011.07.11. 10:30
title

A görög fővárost Pireusszal összekötő vasútvonalból eredeztetheti családfáját a mai egyes: 1869-ben nyílt meg az a gőzvontatású vasút, amely mára korszerű, 26 kilométeres, 24 állomásos metróvonallá avanzsált. Az elsőt nem követte sokáig a többi vonal, de azért a 2004-es athéni olimpiára nekiveselkedtek és a kettes és a hármas is megnyílhatott az első szakaszaiban. Jelenleg tehát ez a három vonal alkotja az athéni közösségi közlekedés gerincét, hiszen a Proasztiakosz (elővárosi vasút) még nem lendült bele igazán.

Az athéni hálózat fejlesztési térképe. Ami most nincs folytonos vonallal jelezve, sokára épülhet meg<br>(forrás: Attiko Metro)

Az egyes metróvonal középső szakaszát a közelmúltban újították fel, nem volt vonatközlekedés Monasztiraki és Attiki között. A forgalom újraindult, de korlátozásokkal: Athénban lehetetlen nem belefutni föld alatti munkálatok során régészeti érdekességekbe, így az elhúzódó építkezés miatt csak egyvágányú közlekedés van Omonia és Thisszió állomások között. A munkálatok állnak, hiszen nincs egyetértés a talált ókori templom jövőjét illetően, tehát egyelőre Kifisszia–Omonia és Omonia–Pireusz vonatok közlekednek, aki pedig végig szeretne utazni, az átszállásra kényszerül.

Csendélet a járműtelepen. A nosztalgiavonat mellett egy 1980-as évekbeli MAN, jobbszélen pedig a legfrissebb Adtranz/Hellenic Shipyards szállításból származó szerelvény látható<br>(fotó: ISAP)

Kapcsolódó hírek